Historia W203
Segment
DTyp nadwozia
3-drzwiowy liftback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiMercedes W2013 zadebiutował w 2000 roku. Pod względem chronologii był drugim z kolei przedstawicielem klasy C. Niemiecki koncern wypuszczając na rynek model W203 postawił na odważny design. W prasie motoryzacyjnej chwalono koncern za to, że próbuje zerwać z wizerunkiem producenta aut dla taksówkarza i emeryta. Nowe auto pod względem stylistyki sprawiało wrażenie znacznie bardziej sportowego auta niż do bólu poprawny i nieco zbyt masywny poprzednik, zachowując jednocześnie typową dla Mercedesa elegancję.
Z początku jednostki napędowe były konstrukcjami przejętymi bezpośrednio od poprzednika, zmodyfikowane w celu spełniania normy emisji Euro 4. W 2002 pojawiły się całkowicie nowe konstrukcje napędowe. W tym samym roku auto w teście zderzeniowym Euro NCAP uzyskało maksymalną notę 5 gwiazdek.
Mercedes W203 wyróżniał się na tle konkurencji bardzo starannym wykończeniem wnętrza przy użyciu materiałów wysokiej jakości. Samochód zapewniał także wystarczająco dużo miejsca dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Niestety podobnego komfortu nie mogli doświadczyć pasażerowie siedzący na tylnej kanapie. Tam wolnej przestrzeni było zdecydowanie mniej.
Niestety w parze z nowocześnie wyglądającą karoserią nie szła legendarna w latach 80 i 90 niezawodność.
Zalety
- Dokładne wykończone wnętrze
- Wysoki komfort podróżowania
- Sporo miejsca z przodu kabiny
Wady
- Częste awarie elektroniki
- Miejsca na tylnej kanapie mogłoby być więcej
- Nietrwałe zawieszenie
Nadwozie
Mercedes W203, poza odmianą sedan i kombi, był dostępny również jako trzydrzwiowy liftback - sportcoupe.
liftback
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 (C 180 Kompressor) | 1796 | 143/5200 | 220/2500-4200 | R4/16 | 9,7* | 223* |
1.8 (C 180 Kompressor) | 1796 | 143/5200 | 220/2500-4200 | R4/16 | 9,9** | 220** |
1.8 (C 200 CGI) | 1796 | 170/5300 | 250/3000-4500 | R4/16 | 9,0* | 235* |
1.8 (C 200 Kompressor) | 1796 | 163/5500 | 240/3000-4000 | R4/16 | 9,1* | 234* |
1.8 (C 200 Kompressor) | 1796 | 163/5500 | 240/3000-4000 | R4/16 | 9,4** | 231** |
1.8 (C 230 Kompressor) | 1796 | 192/5800 | 260/ 3500-4000 | R4/16 | 8,1* | 240* |
1.8 (C 230 Kompressor) | 1796 | 192/5800 | 260/ 3500-4000 | R4/16 | 8,2** | 236** |
1.8 | 1998 | 129/5300 | 190 | R4/16 | 11,0 | 210* |
2.0 (C 180) | 1998 | 129/5300 | 190/4000 | R4/16 | 11,0* | 210* |
2.0 (C 180) | 1998 | 129/5300 | 190/4000 | R4/16 | 11,6** | 207** |
2.5 V6 | 2496 | 204/6100 | 245/2900-5500 | V6/24 | 8,4* | 245* |
2.5 V6 | 2496 | 204/6100 | 245/2900-5500 | V6/24 | 8,9** | 238** |
2.6 | 2597 | 170/5500 | 240 | V6/18 | 9,2* | 235* |
2.6 | 2597 | 170/5500 | 240 | V6/18 | 9,5** | 232** |
3.0 4Matic | 2996 | 231/6000 | 300 | V6/24 | 7,6* | 247* |
3.0 V6 (C 280) | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,3* | 250* |
3.0 V6 (C 280) | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,2** | 250** |
3.2 4Matic | 3199 | 218/5700 | 310 | V6/18 | 8,0* | 245* |
3.2 V6 (C 32 AMG) | 3199 | 354/6100 | 450/4400 | V6/18 | 5,2** | 250** |
3.5 V6 (C 350) | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 6,4* | 250* |
3.5 V6 (C 350) | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 6,4** | 250** |
3.5 V6 (C 350) 4MATIC | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 6,9** | 250** |
5.4 V8 (C 55 AMG) | 5439 | 367/5750 | 510/4000 | V8/24 | 5,2** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 116/4200 | 250/1400-2600 | R4/16 | 12,1* | 203* |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 116/4200 | 250/1400-2600 | R4/16 | 12,3** | 198** |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 122/4200 | 270/1600-2800 | R4/16 | 11,7* | - |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 122/4200 | 270/1600-2800 | R4/16 | 11,9** | - |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 143/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,3* | 220* |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 143/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,5** | 215** |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 150/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,1* | 224* |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 150/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,3** | 218** |
2.7 (C 270 CDI) | 2685 | 170/4200 | 400/1600-2800 | R5/20 | 8,9* | 230* |
2.7 (C 270 CDI) | 2685 | 170/4200 | 400/1600-2800 | R5/20 | 9,1** | 225** |
3.0 (C 30 CDI AMG) | 2950 | 231/3800 | 540/2000-2500 | R5/20 | 6,8** | 250** |
3.0 V6 (C 320 CDI) | 2987 | 224/3800 | 415/1400-3800 | V6/24 | 8,1* | 246* |
3.0 V6 (C 320 CDI) | 2987 | 224/3800 | 415/1400-3800 | V6/24 | 7,2** | 250** |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa 7G-tronic
Typ napędu:
- Tylny
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM) | 7,9 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM) | 8,2 ( skrzynia automatyczna) |
1.8 (C 200 CGI) (170 KM) | 7,8 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 200 Kompressor) (163 KM) | 8,6 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 200 Kompressor) (163 KM) | 8,8 (skrzynia automatyczna) |
1.8 (C 230 Kompressor) (192 KM) | 8,9 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 230 Kompressor) (192 KM) | 8,9 (skrzynia automatyczna) |
1.8 (129 KM) | 9,4 (skrzynia manualna) |
2.0 (C 180) (129 KM) | 9,4 (skrzynia manualna) |
2.0 (C 180) (129 KM) | 9,5 (skrzynia automatyczna) |
2.5 V6 (209 KM) | 9,3 (skrzynia manualna) |
2.5 V6 (204 KM) | 9,3 (skrzynia automatyczna) |
2.6 (170 KM) | 10,7 (skrzynia manualna) |
2.6 (170 KM) | 10,1 (skrzynia automatyczna) |
3.0 4Matic (231 KM) | 13,7 (skrzynia automatyczna) |
3.0 V6 (C 280) (231 KM) | 9,4 (skrzynia manualna) |
3.0 V6 (C 280) (231 KM) | 9,4 (skrzynia automatyczna) |
3.2 4Matic (218 KM) | 10,7 (skrzynia manualna) |
3.2 V6 (C 32 AMG) (354 KM) | 11,5 |
3.5 V6 (C 350) (272 KM) | 9,5 (skrzynia manualna) |
3.5 V6 (C 350) (272 KM) | 9,7 (skrzynia automatyczna) |
3.5 V6 (C 350) 4MATIC (272 KM) | 10,3 (skrzynia automatyczna) |
5.4 V8 (C 55 AMG) (367 KM) | 11,9 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.1 (C 200 CDI) (116 KM) | 6,1 (skrzynia manualna) |
2.1 (C 200 CDI) (116 KM) | 6,7 (skrzynia automatyczna) |
2.7 (C 270 CDI) (170 KM) | 6,8 (skrzynia manualna) |
2.7 (C 270 CDI) (170 KM) | 7,1 (skrzynia automatyczna) |
2.1 (C 220 CDI) (143 KM) | 5,9 (skrzynia manualna) |
2.1 (C 220 CDI) (143 KM) | 6,3 (skrzynia automatyczna) |
2.1 (C 220 CDI) (150 KM) | 6,4 (skrzynia manualna) |
2.1 (C 220 CDI) (150 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 (C 30 CDI AMG) (231 KM) | 7,6 (skrzynia automatyczna) |
3.0 V6 (C 320 CDI) (224 KM) | 6,9 (skrzynia manualna) |
3.0 V6 (C 320 CDI) (224 KM) | 7,3 (skrzynia automatyczna) |
Wersje specjalne
x
Segment
DTyp nadwozia
3-drzwiowy liftback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombiMercedes W2013 zadebiutował w 2000 roku. Pod względem chronologii był drugim z kolei przedstawicielem klasy C. Niemiecki koncern wypuszczając na rynek model W203 postawił na odważny design. W prasie motoryzacyjnej chwalono koncern za to, że próbuje zerwać z wizerunkiem producenta aut dla taksówkarza i emeryta. Nowe auto pod względem stylistyki sprawiało wrażenie znacznie bardziej sportowego auta niż do bólu poprawny i nieco zbyt masywny poprzednik, zachowując jednocześnie typową dla Mercedesa elegancję.
Z początku jednostki napędowe były konstrukcjami przejętymi bezpośrednio od poprzednika, zmodyfikowane w celu spełniania normy emisji Euro 4. W 2002 pojawiły się całkowicie nowe konstrukcje napędowe. W tym samym roku auto w teście zderzeniowym Euro NCAP uzyskało maksymalną notę 5 gwiazdek.
Mercedes W203 wyróżniał się na tle konkurencji bardzo starannym wykończeniem wnętrza przy użyciu materiałów wysokiej jakości. Samochód zapewniał także wystarczająco dużo miejsca dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Niestety podobnego komfortu nie mogli doświadczyć pasażerowie siedzący na tylnej kanapie. Tam wolnej przestrzeni było zdecydowanie mniej.
Niestety w parze z nowocześnie wyglądającą karoserią nie szła legendarna w latach 80 i 90 niezawodność.
Zalety
- Dokładne wykończone wnętrze
- Wysoki komfort podróżowania
- Sporo miejsca z przodu kabiny
Wady
- Częste awarie elektroniki
- Miejsca na tylnej kanapie mogłoby być więcej
- Nietrwałe zawieszenie
Mercedes W203, poza odmianą sedan i kombi, był dostępny również jako trzydrzwiowy liftback - sportcoupe.
liftback
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 (C 180 Kompressor) | 1796 | 143/5200 | 220/2500-4200 | R4/16 | 9,7* | 223* |
1.8 (C 180 Kompressor) | 1796 | 143/5200 | 220/2500-4200 | R4/16 | 9,9** | 220** |
1.8 (C 200 CGI) | 1796 | 170/5300 | 250/3000-4500 | R4/16 | 9,0* | 235* |
1.8 (C 200 Kompressor) | 1796 | 163/5500 | 240/3000-4000 | R4/16 | 9,1* | 234* |
1.8 (C 200 Kompressor) | 1796 | 163/5500 | 240/3000-4000 | R4/16 | 9,4** | 231** |
1.8 (C 230 Kompressor) | 1796 | 192/5800 | 260/ 3500-4000 | R4/16 | 8,1* | 240* |
1.8 (C 230 Kompressor) | 1796 | 192/5800 | 260/ 3500-4000 | R4/16 | 8,2** | 236** |
1.8 | 1998 | 129/5300 | 190 | R4/16 | 11,0 | 210* |
2.0 (C 180) | 1998 | 129/5300 | 190/4000 | R4/16 | 11,0* | 210* |
2.0 (C 180) | 1998 | 129/5300 | 190/4000 | R4/16 | 11,6** | 207** |
2.5 V6 | 2496 | 204/6100 | 245/2900-5500 | V6/24 | 8,4* | 245* |
2.5 V6 | 2496 | 204/6100 | 245/2900-5500 | V6/24 | 8,9** | 238** |
2.6 | 2597 | 170/5500 | 240 | V6/18 | 9,2* | 235* |
2.6 | 2597 | 170/5500 | 240 | V6/18 | 9,5** | 232** |
3.0 4Matic | 2996 | 231/6000 | 300 | V6/24 | 7,6* | 247* |
3.0 V6 (C 280) | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,3* | 250* |
3.0 V6 (C 280) | 2996 | 231/6000 | 300/2500-5000 | V6/24 | 7,2** | 250** |
3.2 4Matic | 3199 | 218/5700 | 310 | V6/18 | 8,0* | 245* |
3.2 V6 (C 32 AMG) | 3199 | 354/6100 | 450/4400 | V6/18 | 5,2** | 250** |
3.5 V6 (C 350) | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 6,4* | 250* |
3.5 V6 (C 350) | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 6,4** | 250** |
3.5 V6 (C 350) 4MATIC | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 6,9** | 250** |
5.4 V8 (C 55 AMG) | 5439 | 367/5750 | 510/4000 | V8/24 | 5,2** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 116/4200 | 250/1400-2600 | R4/16 | 12,1* | 203* |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 116/4200 | 250/1400-2600 | R4/16 | 12,3** | 198** |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 122/4200 | 270/1600-2800 | R4/16 | 11,7* | - |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 122/4200 | 270/1600-2800 | R4/16 | 11,9** | - |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 143/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,3* | 220* |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 143/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,5** | 215** |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 150/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,1* | 224* |
2.1 (C 200 CDI) | 2148 | 150/4200 | 340/2000 | R4/16 | 10,3** | 218** |
2.7 (C 270 CDI) | 2685 | 170/4200 | 400/1600-2800 | R5/20 | 8,9* | 230* |
2.7 (C 270 CDI) | 2685 | 170/4200 | 400/1600-2800 | R5/20 | 9,1** | 225** |
3.0 (C 30 CDI AMG) | 2950 | 231/3800 | 540/2000-2500 | R5/20 | 6,8** | 250** |
3.0 V6 (C 320 CDI) | 2987 | 224/3800 | 415/1400-3800 | V6/24 | 8,1* | 246* |
3.0 V6 (C 320 CDI) | 2987 | 224/3800 | 415/1400-3800 | V6/24 | 7,2** | 250** |
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
- 7-biegowa 7G-tronic
Typ napędu:
- Tylny
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM) | 7,9 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM) | 8,2 ( skrzynia automatyczna) |
1.8 (C 200 CGI) (170 KM) | 7,8 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 200 Kompressor) (163 KM) | 8,6 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 200 Kompressor) (163 KM) | 8,8 (skrzynia automatyczna) |
1.8 (C 230 Kompressor) (192 KM) | 8,9 (skrzynia manualna) |
1.8 (C 230 Kompressor) (192 KM) | 8,9 (skrzynia automatyczna) |
1.8 (129 KM) | 9,4 (skrzynia manualna) |
2.0 (C 180) (129 KM) | 9,4 (skrzynia manualna) |
2.0 (C 180) (129 KM) | 9,5 (skrzynia automatyczna) |
2.5 V6 (209 KM) | 9,3 (skrzynia manualna) |
2.5 V6 (204 KM) | 9,3 (skrzynia automatyczna) |
2.6 (170 KM) | 10,7 (skrzynia manualna) |
2.6 (170 KM) | 10,1 (skrzynia automatyczna) |
3.0 4Matic (231 KM) | 13,7 (skrzynia automatyczna) |
3.0 V6 (C 280) (231 KM) | 9,4 (skrzynia manualna) |
3.0 V6 (C 280) (231 KM) | 9,4 (skrzynia automatyczna) |
3.2 4Matic (218 KM) | 10,7 (skrzynia manualna) |
3.2 V6 (C 32 AMG) (354 KM) | 11,5 |
3.5 V6 (C 350) (272 KM) | 9,5 (skrzynia manualna) |
3.5 V6 (C 350) (272 KM) | 9,7 (skrzynia automatyczna) |
3.5 V6 (C 350) 4MATIC (272 KM) | 10,3 (skrzynia automatyczna) |
5.4 V8 (C 55 AMG) (367 KM) | 11,9 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.1 (C 200 CDI) (116 KM) | 6,1 (skrzynia manualna) |
2.1 (C 200 CDI) (116 KM) | 6,7 (skrzynia automatyczna) |
2.7 (C 270 CDI) (170 KM) | 6,8 (skrzynia manualna) |
2.7 (C 270 CDI) (170 KM) | 7,1 (skrzynia automatyczna) |
2.1 (C 220 CDI) (143 KM) | 5,9 (skrzynia manualna) |
2.1 (C 220 CDI) (143 KM) | 6,3 (skrzynia automatyczna) |
2.1 (C 220 CDI) (150 KM) | 6,4 (skrzynia manualna) |
2.1 (C 220 CDI) (150 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 (C 30 CDI AMG) (231 KM) | 7,6 (skrzynia automatyczna) |
3.0 V6 (C 320 CDI) (224 KM) | 6,9 (skrzynia manualna) |
3.0 V6 (C 320 CDI) (224 KM) | 7,3 (skrzynia automatyczna) |