Historia modelu
Segment
BTyp nadwozia
3- i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowy coupé-cabrioletPeugeot 207 swoją premierę miał na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku. Dwieście siódemka była swego czasu jednym z najlepiej sprzedających się aut. Fabryki opuściło przeszło cztery miliony egzemplarzy.
O ile Peugeot 207 oferuje wystarczającą ilość przestrzeni dla pasażerów z przodu. Na tylnej kanapie miejsca mogłoby być zdecydowanie więcej. Co ciekawe, Peugeot 207 przeczy tezie o nadmiernej awaryjności na tle konkurentów z segmentu B. Według raportów usterkowości ADAC kilkuletnie Peugeoty 207 pod względem liczby trapiących je awarii plasują się powyżej średniej. Jeśli już jednak dochodzi do problemów z tym autem, najczęściej dotyczą one sterowników silnika, pompy paliwa lub pękniętej uszczelki pod głowicą.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Peugeot 207 – czy warto kupić?”
Zalety
- Przestronne wnętrze
- Atrakcyjna stylistyka
- Rozsądne ceny modeli używanych
Wady
- Niezbyt precyzyjne manualne skrzynie biegów
- Brakuje przestrzeni dla pasażerów na tylnej kanapie
- Mały bagażnik
Nadwozie
Peugeot 207 jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, kombi i coupé-cabriolet. Pierwsza z nic oferuje 270 l przestrzeni bagażowej, która po złożeniu drugiego rzędu siedzeń powiększa się do 923 l. Kombi dysponuje 337 l kufrem (1258 l po złożeniu siedzeń). Z kolei właściciele wersji coupé-cabrio mogą liczyć na 145 litrowy kufer, który można powiększyć do 370 l ( po złożeniu dachu).
hatchback
kombi
coupé-cabrio
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | 1360 | 88/5250 | 133/3250 | R4/16 | 12,7 | 180 |
1.4 | 1360 | 75/5400 | 118/3300 | R4/8 | 14,4 | 167 |
1.4 VTI | 1397 | 95/6000 | 136/4000 | R4/16 | 12,1 | 185 |
1.6 16V | 1587 | 109/5750 | 147/4000 | R4/16 | 10,6 | 194 |
1.6 THP | 1598 | 150/5800 | 240/1400 | R4/16 | 8,1 | 210 |
1.6 THP | 1598 | 156/5800 | 240/1400 | R4/16 | 8,0 | 216 |
1.6 THP RC | 1598 | 174/6000 | 240/1600 | R4/16 | 7,1 | 220 |
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 9,6 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi | 1398 | 68/4000 | 160/2000 | R4/8 | 15,0 | 4,2 |
1.6 HDi | 1560 | 90/4000 | 215/1750 | R4/16 | 11,5 | 4,5 |
1.6 HDi | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 11,9 | 4,2 |
1.6 HDi | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4/16 | 10,1 | 4,8 |
1.6 HDi | 1560 | 112/4000 | 270/1750 | R4/8 | 10,6 | 4,6 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 16V | 6,4 |
1.4 | 6,4 |
1.4 VTI | 6,1 |
1.6 16V | 7,0 |
1.6 THP | 7,0 |
1.6 THP | 6,8 |
1.6 THP RC | 7,2 |
1.6 VTi | 6,2 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDi | 4,2 |
1.6 HDi | 4,5 |
1.6 HDi | 4,2 |
1.6 HDi | 4,8 |
1.6 HDi | 4,6 |
Wersje specjalne
Peugeot 207 doczekał się trzech wersji specjalnych: Peugeot 207 RCup, Peugeot 207 Spider oraz Peugeot 207 epure.
Model 207 doczekał się limitowanej edycji specjalnej „Le Mans”. Dostępne w jej ramach auta mogły być wyposażone w jeden z trzech silników: wysokoprężny, 16-zaworowy 1.6 HDi o mocy 110 KM, benzynowy 16-zaworowy 1.6 THP o mocy 150 KM oraz topowy 16-zaworowy 1.6 THP o mocy 175 KM z podwójną końcówką rury układu wydechowego.
Segment
BTyp nadwozia
3- i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowy coupé-cabrioletPeugeot 207 swoją premierę miał na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku. Dwieście siódemka była swego czasu jednym z najlepiej sprzedających się aut. Fabryki opuściło przeszło cztery miliony egzemplarzy.
O ile Peugeot 207 oferuje wystarczającą ilość przestrzeni dla pasażerów z przodu. Na tylnej kanapie miejsca mogłoby być zdecydowanie więcej. Co ciekawe, Peugeot 207 przeczy tezie o nadmiernej awaryjności na tle konkurentów z segmentu B. Według raportów usterkowości ADAC kilkuletnie Peugeoty 207 pod względem liczby trapiących je awarii plasują się powyżej średniej. Jeśli już jednak dochodzi do problemów z tym autem, najczęściej dotyczą one sterowników silnika, pompy paliwa lub pękniętej uszczelki pod głowicą.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Peugeot 207 – czy warto kupić?”
Zalety
- Przestronne wnętrze
- Atrakcyjna stylistyka
- Rozsądne ceny modeli używanych
Wady
- Niezbyt precyzyjne manualne skrzynie biegów
- Brakuje przestrzeni dla pasażerów na tylnej kanapie
- Mały bagażnik
Peugeot 207 jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, kombi i coupé-cabriolet. Pierwsza z nic oferuje 270 l przestrzeni bagażowej, która po złożeniu drugiego rzędu siedzeń powiększa się do 923 l. Kombi dysponuje 337 l kufrem (1258 l po złożeniu siedzeń). Z kolei właściciele wersji coupé-cabrio mogą liczyć na 145 litrowy kufer, który można powiększyć do 370 l ( po złożeniu dachu).
hatchback
kombi
coupé-cabrio
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | 1360 | 88/5250 | 133/3250 | R4/16 | 12,7 | 180 |
1.4 | 1360 | 75/5400 | 118/3300 | R4/8 | 14,4 | 167 |
1.4 VTI | 1397 | 95/6000 | 136/4000 | R4/16 | 12,1 | 185 |
1.6 16V | 1587 | 109/5750 | 147/4000 | R4/16 | 10,6 | 194 |
1.6 THP | 1598 | 150/5800 | 240/1400 | R4/16 | 8,1 | 210 |
1.6 THP | 1598 | 156/5800 | 240/1400 | R4/16 | 8,0 | 216 |
1.6 THP RC | 1598 | 174/6000 | 240/1600 | R4/16 | 7,1 | 220 |
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 9,6 | 200 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi | 1398 | 68/4000 | 160/2000 | R4/8 | 15,0 | 4,2 |
1.6 HDi | 1560 | 90/4000 | 215/1750 | R4/16 | 11,5 | 4,5 |
1.6 HDi | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 11,9 | 4,2 |
1.6 HDi | 1560 | 109/4000 | 240/1750 | R4/16 | 10,1 | 4,8 |
1.6 HDi | 1560 | 112/4000 | 270/1750 | R4/8 | 10,6 | 4,6 |
Skrzynie biegów:
- 5-biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 5-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 16V | 6,4 |
1.4 | 6,4 |
1.4 VTI | 6,1 |
1.6 16V | 7,0 |
1.6 THP | 7,0 |
1.6 THP | 6,8 |
1.6 THP RC | 7,2 |
1.6 VTi | 6,2 |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 HDi | 4,2 |
1.6 HDi | 4,5 |
1.6 HDi | 4,2 |
1.6 HDi | 4,8 |
1.6 HDi | 4,6 |
Peugeot 207 doczekał się trzech wersji specjalnych: Peugeot 207 RCup, Peugeot 207 Spider oraz Peugeot 207 epure.
Model 207 doczekał się limitowanej edycji specjalnej „Le Mans”. Dostępne w jej ramach auta mogły być wyposażone w jeden z trzech silników: wysokoprężny, 16-zaworowy 1.6 HDi o mocy 110 KM, benzynowy 16-zaworowy 1.6 THP o mocy 150 KM oraz topowy 16-zaworowy 1.6 THP o mocy 175 KM z podwójną końcówką rury układu wydechowego.