Historia Peugeot 308 I
Segment
CTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowy coupé–kabrioletPeugeot 308 pierwszej generacji pojawił się na rynku w 2007 roku jako następca modelu 307. Pod względem designu pierwsza generacja nie wnosiła rewolucyjnych zmian w stylistyce w stosunku do poprzednika, zwłaszcza w pasie przednim. Różnice są lepiej dostrzegalne w tyle nadwozia oraz w pasie bocznym. Początkowo w salonach francuskiego koncernu dostępne była odmiana hatchback (3 i 5-dzrzwiowa). W późniejszym czasie pojawiło się także kombi i cabrio.
Zalety
- Mniejsza awaryjność niż w Peugeocie 307
- Bardzo dobre zabezpieczenie przed rdzą
- Dobrze zestrojone zawieszenie
Wady
- Usterki osprzętu silników wysokoprężnych (wtryskiwacze, turbosprężarki, filtry DPF)
- Awarie napinaczy łańcucha rozrządu w wersjach benzynowych
- Szwankująca elektronika
Nadwozie
Peugeot 308 był dostępny na rynku europejskim w trzech odmianach nadwoziowych: hatchback, kombi, coupé-cabrio. Pierwsza z wersji dysponuje bagażnikiem o pojemności 348 l, zdolnym do powiększenia się do 1201 l. Znacznie większą przestrzenią ładunkową dysponuje kombi, które standardowo oferuje 573 l, a w razie potrzeby jego właściciele mogą liczyć na 1736 l. Z oczywistych powodów najsłabiej na tym tle wypada coupé-cabrio – 226 l lub 403 l w bagażniku w zależności od konfiguracji dachu.
hatchback
kombi
coupé–cabrio
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 VTi | 1397 | 95/6000 | 136/4000 | R4/16 | 12,7 | 182 |
1.4 VTi | 1397 | 98/6000 | 136/4000 | R4/16 | 12,7 | 182 |
1.6 THP | 1598 | 140/6000 | 240/1400 | R4/16 | 10,2 | 202 |
1.6 THP | 1598 | 150/5800 | 240/1400 | R4/16 | 8,8 | 213 |
1.6 THP | 1598 | 156/000 | 240/1400 | R4/16 | 8,8* | 214* |
1.6 THP | 1598 | 175/6000 | 240/1400 | R4/16 | 8,3 | 225 |
1.6 THP GTi | 1598 | 200/5500 | 275/1700 | R4/16 | 7,7 | 237 |
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 10,8* | 195* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi FAP | 1560 | 112/3600 | 270/1750 | R4/8 | 11,4 | 190 |
1.6 HDi FAP | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 12,4 | 181 |
2.0 HDi FAP | 1997 | 136/4000 | 320/2000 | R4/16 | 10,1* | 205* |
2.0 HDi FAP | 1997 | 140/4000 | 320/2000 | R4/16 | 10,1 | 205 |
2.0 HDi FAP | 1997 | 163/3750 | 340/2000 | R4/16 | 9,6 | 202 |
Skrzynie biegów:
- 5 -biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Spalanie
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 VTi | 6,5 |
1.4 VTi | 6,5 |
1.6 THP | 7,9 |
1.6 THP | 7,0 |
1.6 THP | 6,6* |
1.6 THP | 7,6 |
1.6 THP GTi | 6,9 |
1.6 VTi | 6,7* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi FAP | 4,6 |
1.6 HDi FAP | 4,4 |
2.0 HDi FAP | 5,5* |
2.0 HDi FAP | 5,3 |
2.0 HDi FAP | 6,3 |
Wersje specjalne
Od 2010 roku na rynku chińskim dostępna jest wersja sedan, która została nazwana Peugeot 408.
Segment
CTyp nadwozia
3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowy coupé–kabrioletPeugeot 308 pierwszej generacji pojawił się na rynku w 2007 roku jako następca modelu 307. Pod względem designu pierwsza generacja nie wnosiła rewolucyjnych zmian w stylistyce w stosunku do poprzednika, zwłaszcza w pasie przednim. Różnice są lepiej dostrzegalne w tyle nadwozia oraz w pasie bocznym. Początkowo w salonach francuskiego koncernu dostępne była odmiana hatchback (3 i 5-dzrzwiowa). W późniejszym czasie pojawiło się także kombi i cabrio.
Zalety
- Mniejsza awaryjność niż w Peugeocie 307
- Bardzo dobre zabezpieczenie przed rdzą
- Dobrze zestrojone zawieszenie
Wady
- Usterki osprzętu silników wysokoprężnych (wtryskiwacze, turbosprężarki, filtry DPF)
- Awarie napinaczy łańcucha rozrządu w wersjach benzynowych
- Szwankująca elektronika
Peugeot 308 był dostępny na rynku europejskim w trzech odmianach nadwoziowych: hatchback, kombi, coupé-cabrio. Pierwsza z wersji dysponuje bagażnikiem o pojemności 348 l, zdolnym do powiększenia się do 1201 l. Znacznie większą przestrzenią ładunkową dysponuje kombi, które standardowo oferuje 573 l, a w razie potrzeby jego właściciele mogą liczyć na 1736 l. Z oczywistych powodów najsłabiej na tym tle wypada coupé-cabrio – 226 l lub 403 l w bagażniku w zależności od konfiguracji dachu.
hatchback
kombi
coupé–cabrio
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 VTi | 1397 | 95/6000 | 136/4000 | R4/16 | 12,7 | 182 |
1.4 VTi | 1397 | 98/6000 | 136/4000 | R4/16 | 12,7 | 182 |
1.6 THP | 1598 | 140/6000 | 240/1400 | R4/16 | 10,2 | 202 |
1.6 THP | 1598 | 150/5800 | 240/1400 | R4/16 | 8,8 | 213 |
1.6 THP | 1598 | 156/000 | 240/1400 | R4/16 | 8,8* | 214* |
1.6 THP | 1598 | 175/6000 | 240/1400 | R4/16 | 8,3 | 225 |
1.6 THP GTi | 1598 | 200/5500 | 275/1700 | R4/16 | 7,7 | 237 |
1.6 VTi | 1598 | 120/6000 | 160/4250 | R4/16 | 10,8* | 195* |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 HDi FAP | 1560 | 112/3600 | 270/1750 | R4/8 | 11,4 | 190 |
1.6 HDi FAP | 1560 | 92/4000 | 230/1750 | R4/8 | 12,4 | 181 |
2.0 HDi FAP | 1997 | 136/4000 | 320/2000 | R4/16 | 10,1* | 205* |
2.0 HDi FAP | 1997 | 140/4000 | 320/2000 | R4/16 | 10,1 | 205 |
2.0 HDi FAP | 1997 | 163/3750 | 340/2000 | R4/16 | 9,6 | 202 |
Skrzynie biegów:
- 5 -biegowa manualna
- 6-biegowa manualna
- 4-biegowa automatyczna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- Przedni
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.4 VTi | 6,5 |
1.4 VTi | 6,5 |
1.6 THP | 7,9 |
1.6 THP | 7,0 |
1.6 THP | 6,6* |
1.6 THP | 7,6 |
1.6 THP GTi | 6,9 |
1.6 VTi | 6,7* |
Model | Średnie zużycie paliwa [l/100 km] |
---|---|
1.6 HDi FAP | 4,6 |
1.6 HDi FAP | 4,4 |
2.0 HDi FAP | 5,5* |
2.0 HDi FAP | 5,3 |
2.0 HDi FAP | 6,3 |
Od 2010 roku na rynku chińskim dostępna jest wersja sedan, która została nazwana Peugeot 408.