Historia BMW serii 5 E12
BMW 5 E12 (fot. Micheal Evans@Flickr (CC BY 2.0)
Typ nadwozia
sedanPierwsza generacja serii 5 była dostępna tylko w wersji sedan. Za napęd odpowiadały 4- lub 6- cylindrowe silniki benzynowe o mocach od 90 do 330 KM. Najmocniejsza 330 konna wersja, to Alpina 535i, która w ówczesnych latach była jedną z najszybszych limuzyn dostępnych na rynku. W sumie wyprodukowano 699 094 egzemplarzy BMW serii 5 o oznaczeniu kodowym E12. Dziś auto jest poszukiwanym klasykiem, a ceny egzemplarzy w stanie kolekcjonerskim przekraczają 100 tys. euro.
BMW 5 E12 (fot. Micheal Evans@Flickr (CC BY 2.0)
Typ nadwozia
sedanPierwsza generacja serii 5 była dostępna tylko w wersji sedan. Za napęd odpowiadały 4- lub 6- cylindrowe silniki benzynowe o mocach od 90 do 330 KM. Najmocniejsza 330 konna wersja, to Alpina 535i, która w ówczesnych latach była jedną z najszybszych limuzyn dostępnych na rynku. W sumie wyprodukowano 699 094 egzemplarzy BMW serii 5 o oznaczeniu kodowym E12. Dziś auto jest poszukiwanym klasykiem, a ceny egzemplarzy w stanie kolekcjonerskim przekraczają 100 tys. euro.