Historia Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf VII hatchback(fot.nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, kombi (Variant)Volkswagen Golf siódmej generacji został wprowadzony do produkcji w 2012 roku. Samochód zbudowano na platformie MQB, która została wykorzystana również w trzeciej generacji Audi A3, Seacie Leonie i Škodzie Octavii. Chociaż nowy Golf przypomina swojego poprzednika, to jednak auta różnią się od siebie wizualnie oraz poprzez zastosowaną technologię. Auto zyskało ostrzejsze linie nadwozia, a także reflektory wykonane w technologii LED. Samochód sprzedawany jest w 2 wersjach nadwoziowych. Klienci mogą wybierać spośród nadwozia typu hatchback, kombi (Variant). Z gamy modelowej wycofano nadwozie z otwieranym dachem. Ponadto na bazie VII generacji powstała też kolejna generacja Golfa Plus, ale tym razem pod nazwą Volkswagen Sportsvan. Niemiecki producent do napędu kompaktowego Golfa oferuje silniki benzynowe o mocach od 85 do 150 KM oraz diesle o mocach od 90 do 150 KM. Dla fanów prędkości przygotowano również wersję GTI oraz R, która napędzana jest silnikiem 2,0 TSI o mocy 230 KM (GTI) i 300 KM (Golf R). Nowość stanowi też wersja GTD, czyli Golf GTI z silnikiem diesla o mocy 184 KM. Volkswagen Golf VII generacji otrzymał tytuł World Car of the Year 2013 oraz tytuł Car of the Year 2013. Auto sprzedaje się na tyle dobrze, że Volkswagen planuje wprowadzenie następcy dopiero pod koniec 2017 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Golf VII – czy warto kupić?”
Wady
- Nie zdefiniowano
Nadwozie
Volkswagen Golf VII generacji występuje jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja hatchback niezależnie od ilości drzwi ma bagażnik o pojemności 380 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1270 l. Natomiast nadwozie typu kombi (Variant) zmieści 605 i 1620 l po złożeniu oparć.
hatchback
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1197 | 86/4300 | 160/1400 | R4 | 11,9 | 179 |
1.2 | 1197 | 105/5000 | 175/1550 | R4 | 10,2 | 192 |
1.4 | 1390 | 122/5000 | 200/1500 | R4 | 9,5 | 200 |
1.4 | 1390 | 140/4500 | 250/1500 | R4 | 8,4 | 212 |
1.4 | 1390 | 150/5000 | 250/1500 | R4 | 8,2 | 216 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa man175/1550alna
- 6 i 7-biegowa półautomatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 86 KM | 4,9 |
1.2 105 KM | 4,9 |
1.4 122 KM | 6,2 |
1.4 140 KM | 5,2 |
1.4 150 KM | 4,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 90 KM | 3,8 |
1.6 105 KM | 3,8 |
2.0 150 KM | 4,9 |
Wersje specjalne
Na bazie Golfa VII generacji powstał usportowiony model GTI napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 230 KM. Tak skonfigurowane auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Samochód ma spory apetyt na paliwo, a więc Volkswagen przygotował też odmianę GTD. Model ten napędzany jest silnikiem diesla o mocy 184 KM, który umożliwia sprint do setki w czasie 7,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Obie wersje Golf dostępne są w nadwoziu 3 i 5-drzwiowym.
Klienci, dla których wersja GTI okazuje się zbyt słaba – Volkswagen przygotował wersję „R”. Volkswagen Golf R na bazie VII generacji napędzany jest silnikiem 2,0 TSI o mocy 300 KM. Samochód osiąga 100 km/h w czasie 4,9 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Dla kierowców, którzy starają się żyć proekologicznie, Volkswagen przygotował wersję e-Golf z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW (115 KM), dzięki któremu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Prędkość maksymalna to zaledwie 140 km/h, ale akumulatory wystarczają na przejechanie do 190 km.
Volkswagen Golf VII hatchback(fot.nakhon100@Flickr CC BY 2.0)
Segment
klasa kompaktowaTyp nadwozia
hatchback, kombi (Variant)Volkswagen Golf siódmej generacji został wprowadzony do produkcji w 2012 roku. Samochód zbudowano na platformie MQB, która została wykorzystana również w trzeciej generacji Audi A3, Seacie Leonie i Škodzie Octavii. Chociaż nowy Golf przypomina swojego poprzednika, to jednak auta różnią się od siebie wizualnie oraz poprzez zastosowaną technologię. Auto zyskało ostrzejsze linie nadwozia, a także reflektory wykonane w technologii LED. Samochód sprzedawany jest w 2 wersjach nadwoziowych. Klienci mogą wybierać spośród nadwozia typu hatchback, kombi (Variant). Z gamy modelowej wycofano nadwozie z otwieranym dachem. Ponadto na bazie VII generacji powstała też kolejna generacja Golfa Plus, ale tym razem pod nazwą Volkswagen Sportsvan. Niemiecki producent do napędu kompaktowego Golfa oferuje silniki benzynowe o mocach od 85 do 150 KM oraz diesle o mocach od 90 do 150 KM. Dla fanów prędkości przygotowano również wersję GTI oraz R, która napędzana jest silnikiem 2,0 TSI o mocy 230 KM (GTI) i 300 KM (Golf R). Nowość stanowi też wersja GTD, czyli Golf GTI z silnikiem diesla o mocy 184 KM. Volkswagen Golf VII generacji otrzymał tytuł World Car of the Year 2013 oraz tytuł Car of the Year 2013. Auto sprzedaje się na tyle dobrze, że Volkswagen planuje wprowadzenie następcy dopiero pod koniec 2017 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Golf VII – czy warto kupić?”
Wady
- Nie zdefiniowano
Volkswagen Golf VII generacji występuje jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja hatchback niezależnie od ilości drzwi ma bagażnik o pojemności 380 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1270 l. Natomiast nadwozie typu kombi (Variant) zmieści 605 i 1620 l po złożeniu oparć.
hatchback
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.2 | 1197 | 86/4300 | 160/1400 | R4 | 11,9 | 179 |
1.2 | 1197 | 105/5000 | 175/1550 | R4 | 10,2 | 192 |
1.4 | 1390 | 122/5000 | 200/1500 | R4 | 9,5 | 200 |
1.4 | 1390 | 140/4500 | 250/1500 | R4 | 8,4 | 212 |
1.4 | 1390 | 150/5000 | 250/1500 | R4 | 8,2 | 216 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa man175/1550alna
- 6 i 7-biegowa półautomatyczna DSG
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.2 86 KM | 4,9 |
1.2 105 KM | 4,9 |
1.4 122 KM | 6,2 |
1.4 140 KM | 5,2 |
1.4 150 KM | 4,7 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 90 KM | 3,8 |
1.6 105 KM | 3,8 |
2.0 150 KM | 4,9 |
Na bazie Golfa VII generacji powstał usportowiony model GTI napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 230 KM. Tak skonfigurowane auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Samochód ma spory apetyt na paliwo, a więc Volkswagen przygotował też odmianę GTD. Model ten napędzany jest silnikiem diesla o mocy 184 KM, który umożliwia sprint do setki w czasie 7,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Obie wersje Golf dostępne są w nadwoziu 3 i 5-drzwiowym.
Klienci, dla których wersja GTI okazuje się zbyt słaba – Volkswagen przygotował wersję „R”. Volkswagen Golf R na bazie VII generacji napędzany jest silnikiem 2,0 TSI o mocy 300 KM. Samochód osiąga 100 km/h w czasie 4,9 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Dla kierowców, którzy starają się żyć proekologicznie, Volkswagen przygotował wersję e-Golf z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW (115 KM), dzięki któremu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Prędkość maksymalna to zaledwie 140 km/h, ale akumulatory wystarczają na przejechanie do 190 km.