Historia Volkswagen Golf III
Volkswagen Golf III hatchback (fot. Jeremy@Flickr CC BY 2.0)
Volkswagen Golf trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 1991 roku i był pierwszym modelem, który zerwał z charakterystycznymi, owalnymi lampami z przodu. Nowy model stał się nowocześniejszy i masywniejszy, dzięki czemu spodobał się ówczesnym klientom. Golf zdobył tytuł Samochodu Roku 1992 – co stanowiło ogromny sukces marki. Golf III oferowano w 3 i 5-drzwiowym nadwoziu typu hatchback oraz – po raz pierwszy – jako kombi (Variant) dłuższy o 32 cm od hatchbacka. Tradycyjnie do napędu Golfa przewidziano silniki benzynowe o mocach od 60 do 190 KM oraz diesle o mocach od 64 do 110 KM. Najmocniejsza wersja silnikowa to wbrew pozorom nie Golf GTI (sprzedawany z jednym z dwóch silników o pojemności 2,0 l w wersji 8V lub 16V mającym odpowiednio 115 KM i 150 KM), a model VR6 Syncro z napędem na cztery koła i silnikiem o mocy 190 KM. Na bazie III generacji powstał też sedan – Volkswagen Jetta, który w Europie nosił nazwę Vento. Oficjalna produkcja Golfa III w wersji hatchback zakończyła się w 1997 roku. Odmiana kombi była produkowana do 1999 r., a Golf w wersji cabrio aż do 2003 roku.
Volkswagen Golf III hatchback (fot. Jeremy@Flickr CC BY 2.0)
Volkswagen Golf trzeciej generacji został wprowadzony do produkcji w 1991 roku i był pierwszym modelem, który zerwał z charakterystycznymi, owalnymi lampami z przodu. Nowy model stał się nowocześniejszy i masywniejszy, dzięki czemu spodobał się ówczesnym klientom. Golf zdobył tytuł Samochodu Roku 1992 – co stanowiło ogromny sukces marki. Golf III oferowano w 3 i 5-drzwiowym nadwoziu typu hatchback oraz – po raz pierwszy – jako kombi (Variant) dłuższy o 32 cm od hatchbacka. Tradycyjnie do napędu Golfa przewidziano silniki benzynowe o mocach od 60 do 190 KM oraz diesle o mocach od 64 do 110 KM. Najmocniejsza wersja silnikowa to wbrew pozorom nie Golf GTI (sprzedawany z jednym z dwóch silników o pojemności 2,0 l w wersji 8V lub 16V mającym odpowiednio 115 KM i 150 KM), a model VR6 Syncro z napędem na cztery koła i silnikiem o mocy 190 KM. Na bazie III generacji powstał też sedan – Volkswagen Jetta, który w Europie nosił nazwę Vento. Oficjalna produkcja Golfa III w wersji hatchback zakończyła się w 1997 roku. Odmiana kombi była produkowana do 1999 r., a Golf w wersji cabrio aż do 2003 roku.