Historia Volkswagen Golf II
Volkswagen Golf II hatchback (fot. Rudolf Stricker@Wikipedia, CC BY-SA 3.0)
Volkswagen Golf drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 1983 roku jako rozwinięcie linii nadwoziowej poprzednika. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, którą tylko nieznacznie wydłużono. Dzięki temu Golf II był nieco większy i przestronniejszy. Podobnie jak poprzednią generację sprzedawano go jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1984 model zajął 3. miejsce. Do napędu auta posłużyły jednostki diesla o mocach od 54 do 80 KM oraz silniki benzynowe o mocach od 45 do 210 KM. Najmocniejsze wersje silnikowe trafiły do sportowej wersji Golf Rallye i Golf G60 Limited, które poza mocą odróżniały się także napędem na 4 koła – Syncro znanym z większego Passata. Nie wolno zapomnieć o Golfie GTI 16V z 1,8 l silnikiem o mocy 139 KM, ponieważ był pierwszą jednostką napędową w układzie 16V w swojej klasie. Na bazie Golfa drugiej generacji powstał też inny znany model niemieckiej marki – Jetta, który podobnie jak Golf doczekał się kolejnych generacji. Produkcja Volkswagena Golfa II zakończyła się w 1992 roku, a przez ten czas producent sprzedał ponad 6,3 mln egzemplarzy.
Volkswagen Golf II hatchback (fot. Rudolf Stricker@Wikipedia, CC BY-SA 3.0)
Volkswagen Golf drugiej generacji został wprowadzony do produkcji w 1983 roku jako rozwinięcie linii nadwoziowej poprzednika. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, którą tylko nieznacznie wydłużono. Dzięki temu Golf II był nieco większy i przestronniejszy. Podobnie jak poprzednią generację sprzedawano go jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1984 model zajął 3. miejsce. Do napędu auta posłużyły jednostki diesla o mocach od 54 do 80 KM oraz silniki benzynowe o mocach od 45 do 210 KM. Najmocniejsze wersje silnikowe trafiły do sportowej wersji Golf Rallye i Golf G60 Limited, które poza mocą odróżniały się także napędem na 4 koła – Syncro znanym z większego Passata. Nie wolno zapomnieć o Golfie GTI 16V z 1,8 l silnikiem o mocy 139 KM, ponieważ był pierwszą jednostką napędową w układzie 16V w swojej klasie. Na bazie Golfa drugiej generacji powstał też inny znany model niemieckiej marki – Jetta, który podobnie jak Golf doczekał się kolejnych generacji. Produkcja Volkswagena Golfa II zakończyła się w 1992 roku, a przez ten czas producent sprzedał ponad 6,3 mln egzemplarzy.