Historia Volkswagen Golf I
Volkswagen Golf I hatchback (fot. (Mick Baker)rooster@Flickr CC BY-ND 2.0)
Volkswagen Golf pierwszej generacji został wprowadzony do produkcji w 1974 roku jako bezpośredni następca modelu Garbus. Na początku produkcji samochód przedstawiono jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, zaś później dołączyła 2-drzwiowa wersja cabrio. Za wygląd Golfa odpowiadał włoski projektant – Giorgio Giugiaro. Sylwetka była prosta, ale nie pozbawiona elegancji – model od początku został stworzony jako samochód globalny i z założenia miał spodobać się każdemu. Udało się to założenie spełnić, gdyż w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1975 Golf pierwszej generacji zajął 2. miejsce, co było doskonałym rezultatem jak na rynkowy debiut. Auto sprzedawano z silnikami benzynowymi o mocach od 50 do 112 KM w usportowionym modelu GTI, który stał się protoplastą kompaktowych samochodów o sportowych osiągach. Zaskoczeniem były silniki diesla o mocach od 50 do 70 KM, które wprowadzono pod koniec produkcji. Oficjalna produkcja Golfa I generacji zakończyła się w 1983 roku z ilością ponad 7 mln sprzedanych egzemplarzy, ale w Republice Południowej Afryki samochód produkowano aż do listopada 2009 roku pod nazwą CitiGolf.
Volkswagen Golf I hatchback (fot. (Mick Baker)rooster@Flickr CC BY-ND 2.0)
Volkswagen Golf pierwszej generacji został wprowadzony do produkcji w 1974 roku jako bezpośredni następca modelu Garbus. Na początku produkcji samochód przedstawiono jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, zaś później dołączyła 2-drzwiowa wersja cabrio. Za wygląd Golfa odpowiadał włoski projektant – Giorgio Giugiaro. Sylwetka była prosta, ale nie pozbawiona elegancji – model od początku został stworzony jako samochód globalny i z założenia miał spodobać się każdemu. Udało się to założenie spełnić, gdyż w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1975 Golf pierwszej generacji zajął 2. miejsce, co było doskonałym rezultatem jak na rynkowy debiut. Auto sprzedawano z silnikami benzynowymi o mocach od 50 do 112 KM w usportowionym modelu GTI, który stał się protoplastą kompaktowych samochodów o sportowych osiągach. Zaskoczeniem były silniki diesla o mocach od 50 do 70 KM, które wprowadzono pod koniec produkcji. Oficjalna produkcja Golfa I generacji zakończyła się w 1983 roku z ilością ponad 7 mln sprzedanych egzemplarzy, ale w Republice Południowej Afryki samochód produkowano aż do listopada 2009 roku pod nazwą CitiGolf.