Standardowe wersje samochodów kierowcom już nie wystarczą! Właśnie dlatego producenci coraz częściej decydują się na budowanie modeli nieco rozciągniętych. Tak stało się m.in. w przypadku Volkswagena Tiguana. Allspace jest nieco dłuższy, mieści dodatkowy rząd foteli, a do tego oferuje większy bagażnik. A ile kosztuje? To postanowiliśmy dziś sprawdzić. Zobaczcie ile trzeba zapłacić na Tiguana w wersji long.
Przestrzeń w segmencie pojazdów ze zwiększonym prześwitem jest na miarę złota! Nie ma się zatem co dziwić, że Volkswagen w przypadku drugiej generacji Tiguana zdecydował się na stworzenie modelu ze zwiększonym rozstawem osi. W wyniku zabiegu długość całkowita auta zwiększyła się o 21,5 cm. Odległość między kołami przedniej i tylnej osi wzrosła o 10,9 cm. Choć projektanci musieli nieco rozciągnąć nadwozie crossovera, na szczęście odbyło się to bez strat dla stylistyki. Zyskała za to funkcjonalność kabiny pasażerskiej.
Cennik Volkswagena Tiguana Allspace – przestrzeń kosztuje!
W sytuacji, w której kierowca wybierze Volkswagena Tiguana Allspace w konfiguracji 5-osobowej, kufer zaoferuje od 760 do 1920 litrów. Jeżeli kupujący z listy opcji dobierze trzeci rząd foteli, pojemność załadunkowa będzie miała 260, 700 lub 1775 litrów. Tiguan podobnie jak Passat czy Golf stara się pretendować do segmentu premium. Wysoka jakość materiałów i dość wyrafinowana stylizacja sprawiają, że niemiecki crossover stoi w przedsionku grupy aut luksusowych. To jednak przekłada się też na cenę. Najtańsza wersja auta kosztuje bowiem 117 090 złotych. Co więcej, to dużo nawet w stosunku do klasycznego Tiguana – Allspace jest aż o 15 200 złotych droższy!
Konkurencja potrafi taniej sprzedać duży samochód ze zwiększonym prześwitem. A dobry przykład daje chociażby inna marka Grupy Volkswagena – Skoda. Za bazowego Kodiaqa trzeba zapłacić tylko 93 750 złotych. Oczywiście model będzie odstawał od Tiguana pod względem poziomu wyposażenia. Mimo wszystko nawet po zrównaniu standardów, crossover z Czech powinien okazać się nawet o kilka tysięcy tańszy. Alternatywa nadchodzi także z Francji. Podstawowa wersja Peugeota 5008 kosztuje w polskich salonach 99 900 złotych.
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Przyspieszenie do 100 km/h | Prędkość maksymalna | Spalanie miast0/ średnio/trasa |
1,4 TSI M6 | 150 KM | 250 Nm | 9,5 sek. | 200 km/h | 7,1/6,0/5,3 |
1,4 TSI DSG 6 | 150 KM | 250 Nm | 9,5 sek. | 198 km/h | 7,5/6,3/5,6 |
2,0 TSI DSG 7 4MOTION | 180 KM | 320 Nm | 8,2 sek. | 208 km/h | 9,1/7,5/6,5 |
2,0 TSI DSG 7 4MOTION | 220 KM | 350 Nm | 6,8 sek. | 228 km/h | 10/8,1/7,0 |
2,0 TDI M6 | 150 KM | 340 Nm | 9,8 sek. | 202 km/h | 5,8/4,9/4,4 |
2,0 TDI DSG 7 | 150 KM | 340 Nm | 9,8 sek. | 200 km/h | 5,9/5,0/4,5 |
2,0 TDI M6 4MOTION | 150 KM | 340 Nm | 9,9 sek. | 199 km/h | 6,6/5,6/5,0 |
2,0 TDI DSG 7 4MOTION | 150 KM | 340 Nm | 9,9 sek. | 198 km/h | 6,7/5,8/5,2 |
2,0 TDI DSG 7 4MOTION | 190 KM | 400 Nm | 8,6 sek. | 210 km/h | 6,7/5,9/5,3 |
2,0 TDI DSG 7 4MOTION | 240 KM | 500 Nm | 6,7 sek. | 228 km/h | 7,7/6,5/5,8 |
Cennik Volkswagena Tiguana Allspace otwiera wersja Trendline napędzana 1,4-litrowym benzyniakiem o mocy 150 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane auto jest wyposażane w światła do jazdy dziennej LED, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, 7 poduszek powietrznych, sygnalizację zmęczenia kierowcy, manualną klimatyzację, czujniki deszczu i zmierzchu, aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu, 17-calowe felgi aluminiowe i system multimedialny posiadający 6,5-calowy ekran dotykowy, 8 głośników i bluetooth.
Comfortline – seria dodatków w rozsądnej cenie
Jeżeli kupujący zdecyduje się na dopłatę wynoszącą 9 – 10 tysięcy złotych, otrzyma Tiguana Allspace w wersji Comfortline. W tym przypadku standard staje się dużo bogatszy! Niemcy dorzucają do listy wyposażenia m.in. asystenta świateł drogowych, komfortowe fotele z regulacją odcinka lędźwiowego, elektryczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, możliwość zmiany profili jazdy, blokadę mechanizmu różnicowego dla systemu 4MOTION oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Na samym szczycie cennika uplasowała się wersja Highline. Topowy model jest droższy od Comfortline o kolejne 13 – 14 tysięcy złotych. Kwota choć spora, oznacza kolejne poszerzenie pakietu bezpłatnych opcji. W tym przypadku reflektory przednie i tylne reflektory są wykonane w technologii LED, fotele korzystają z systemu Top-Komfort, dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika odbywają się bezdotykowo, zamiast klasycznych zegarów pojawia się kolorowy ekran, standardem są 18-calowe felgi aluminiowe, prowadzący ma możliwość regulacji sposobu pracy zawieszenia, a system multimedialny zyskuje 8-calowy ekran, czujnik zbliżeniowy i nawigację satelitarną.