Historia Volkswagen Passat B7
Volkswagen Passat B7 sedan (fot. Thomas doerfer@Wikipedia CC BY 3.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedan, kombi (Variant)Volkswagen Passat siódmej generacji został wprowadzono do produkcji w 2010 roku, jako następcę Passata B6. W rzeczywistości samochód został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co poprzednik i dzieli z nim wiele rozwiązań technologicznych, w tym silniki. Nowy model zmienił się gruntownie pod względem designu nadwozia. Za stylistykę odpowiadali znani projektanci, m.in. Klaus Bischoff i Walter de Silva. Ostre i eleganckie linie nadwozia stanowiły pierwszy krok Passata do segmentu klasy premium. Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych, jako sedan i kombi (Variant). Volkswagen do napędu przeznaczył zaawansowane technologicznie silniki benzynowe o mocach od 122 do 300 KM oraz diesla o mocach od 105 do 177 KM. W międzyczasie do gamy dołączyła też podwyższona wersja Alltrack, która powstała na bazie nadwozia kombi (Variant). Produkcja Passata B7 zakończyła się już po 4 latach od debiutu w 2014 r.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Passat B7 – czy warto kupić?„
Wady
- defekty dwumasowego koła w silnikach 2.0 TDI
- awarie elektroniki skrzyni DSG
Nadwozie
Volkswagen Passat B7 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja kombi (Variant) ma bagażnik o pojemności 603 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1731 l w równie pokaźną wersję bagażnika wyposażono sedana, która oferuje 565 l, ale bez możliwości powiększenia.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1390 | 122/5000 | 200/1500 | R4 | 10,3 | 203 |
1.4 | 1390 | 160/5500 | 240/1500 | R4 | 8,5 | 220 |
1.8 | 1798 | 160/5000 | 250/1500 | R4 | 8,5 | 220 |
2.0 | 1984 | 210/5300 | 280/1700 | R4 | 7,6 | 238 |
3.6 | 3597 | 300/6600 | 350/2400 | V6 | 5,5 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 122 KM | 6,3 |
1.4 160 KM | 6,5 |
1.8 | 6,9 |
2.0 | 7,2 |
3.6 | 9,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,3 |
2.0 140 KM | 4,6 |
2.0 177 KM | 4,7 |
Wersje specjalne
Na bazie Passata B7 powstała wersja Alltrack w nadwoziu kombi (Variant). Samochód został podwyższony i obudowany osłonami podwozia oraz zderzaków. Passat Alltrack sprzedawano z napędem na 4 koła, a do napędu przeznaczono najmocniejsze jednostki benzynowe i diesla.
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B8
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B7
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B6
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B5
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B4
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B3
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B2
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B1
Volkswagen Passat B7 sedan (fot. Thomas doerfer@Wikipedia CC BY 3.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedan, kombi (Variant)Volkswagen Passat siódmej generacji został wprowadzono do produkcji w 2010 roku, jako następcę Passata B6. W rzeczywistości samochód został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co poprzednik i dzieli z nim wiele rozwiązań technologicznych, w tym silniki. Nowy model zmienił się gruntownie pod względem designu nadwozia. Za stylistykę odpowiadali znani projektanci, m.in. Klaus Bischoff i Walter de Silva. Ostre i eleganckie linie nadwozia stanowiły pierwszy krok Passata do segmentu klasy premium. Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych, jako sedan i kombi (Variant). Volkswagen do napędu przeznaczył zaawansowane technologicznie silniki benzynowe o mocach od 122 do 300 KM oraz diesla o mocach od 105 do 177 KM. W międzyczasie do gamy dołączyła też podwyższona wersja Alltrack, która powstała na bazie nadwozia kombi (Variant). Produkcja Passata B7 zakończyła się już po 4 latach od debiutu w 2014 r.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Passat B7 – czy warto kupić?„
Wady
- defekty dwumasowego koła w silnikach 2.0 TDI
- awarie elektroniki skrzyni DSG
Volkswagen Passat B7 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja kombi (Variant) ma bagażnik o pojemności 603 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1731 l w równie pokaźną wersję bagażnika wyposażono sedana, która oferuje 565 l, ale bez możliwości powiększenia.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1390 | 122/5000 | 200/1500 | R4 | 10,3 | 203 |
1.4 | 1390 | 160/5500 | 240/1500 | R4 | 8,5 | 220 |
1.8 | 1798 | 160/5000 | 250/1500 | R4 | 8,5 | 220 |
2.0 | 1984 | 210/5300 | 280/1700 | R4 | 7,6 | 238 |
3.6 | 3597 | 300/6600 | 350/2400 | V6 | 5,5 | 250 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 122 KM | 6,3 |
1.4 160 KM | 6,5 |
1.8 | 6,9 |
2.0 | 7,2 |
3.6 | 9,3 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,3 |
2.0 140 KM | 4,6 |
2.0 177 KM | 4,7 |
Na bazie Passata B7 powstała wersja Alltrack w nadwoziu kombi (Variant). Samochód został podwyższony i obudowany osłonami podwozia oraz zderzaków. Passat Alltrack sprzedawano z napędem na 4 koła, a do napędu przeznaczono najmocniejsze jednostki benzynowe i diesla.