Historia Volkswagen Passat B6
Volkswagen Passat B6 sedan (fot. Thomas doerfer@Wikipedia CC BY 3.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedan, kombi (Variant)Volkswagen Passat szóstej generacji został wprowadzony do produkcji w 2005 roku. Auto powstało na zmodyfikowanej płycie podłogowej poprzedniego modelu, a za wzór karoserii posłużył większy brat – Phaeton. Producent kontynuował tradycję i Passat B6 dostępny był w nadwoziu typu sedan oraz kombi (Variant). Dopiero w 2008 roku na bazie auta powstała wersja fastback nazwana Volkswagen Passat CC. Do napędu klasycznego Passata służyły jednostki benzynowe o mocach od 116 do 250 KM oraz diesle o mocach od 100 do 170KM. Powstał też Passat R36 z silnikiem benzynowym o mocy 300 KM, ale ta wersja stanowiła jedynie procent sprzedaży. Volkswagen Passat B6 zdobył drugie miejsce w konkursie samochodu roku 2006. Volkswagen w 2009 roku przeprowadził drobny facelifting modelu, po którym dodano nowe materiały do wnętrza, a także więcej opcji wyposażenia dodatkowego. Produkcja Passata B6 zakończyła się po 5 latach w 2010 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Passat B6 – czy warto kupić?„
Wady
- defekty dwumasowego koła w silnikach 2.0 TDI
- awarie elektroniki sterującej w silnikach 2.0 FSI
- niska trwałość zawieszenia
- usterki elektryki pokładowej
Nadwozie
Volkswagen Passat B6 występuje jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja kombi (Variant) ma bagażnik o pojemności 603 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1730 l. W równie pokaźny bagażnik wyposażono wersję sedan oferującą 565 l bez możliwości powiększenia.
sedan
kombi
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1598 | 116/6000 | 155/4000 | R4 | 11,4 | 200 |
1.4 | 1390 | 122/6000 | 210/4000 | R4 | 10,5 | 201 |
2.0 | 1984 | 150/6000 | 200/3500 | R4 | 9,4 | 213 |
1.8 | 1798 | 160/6200 | 250/4200 | R4 | 8,6 | 220 |
2.0 | 1984 | 200/5100 | 280/5000 | R4 | 7,6 | 235 |
3.2 | 3168 | 250/6300 | 320/3750 | V6 | 6,9 | 246 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1598 | 105/4400 | 250/2500 | R4 | 12,4 | 193 |
1.9 | 1896 | 105/4000 | 250/1900 | R4 | 12,1 | 188 |
2.0 | 1968 | 110/4200 | 250/1800 | R4 | 11,7 | 192 |
2.0 | 1968 | 120/4000 | 300/1800 | R4 | 11,0 | 195 |
2.0 | 1968 | 140/4000 | 320/2500 | R4 | 9,8 | 206 |
2.0 | 1968 | 170/4200 | 350/1800 | R4 | 8,6 | 223 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 6 i 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,5 |
1.4 | 6,6 |
2.0 150 KM | 8,2 |
1.8 | 7,6 |
2.0 200 KM | 7,9 |
3.2 | 10,1 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,5 |
1.9 | 5,6 |
2.0 110 KM | 5,5 |
2.0 120 KM | 5,8 |
2.0 140 KM | 5,6 |
2.0 170 KM | 5,6 |
Wersje specjalne
Na bazie Passata B6 powstała wersja fastback nazwana Volkswagen Passat CC. Samochód inspirowany był Mercedesem CLS i podobnie jak on łączył linię nadwozia typu sedan i coupe. Do napędu auta, Volkswagen przewidział najmocniejsze jednostki benzynowe i diesla.
Passat B6 występował również w wersji R36. Passat B6 R36 jest napędzany benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 3.6 V6. Jednostka ta generuje 300 KM mocy i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 5,5 S, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B8
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B7
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B6
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B5
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B4
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B3
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B2
- Volkswagen Passat Volkswagen Passat B1
Volkswagen Passat B6 sedan (fot. Thomas doerfer@Wikipedia CC BY 3.0)
Segment
klasa średniaTyp nadwozia
sedan, kombi (Variant)Volkswagen Passat szóstej generacji został wprowadzony do produkcji w 2005 roku. Auto powstało na zmodyfikowanej płycie podłogowej poprzedniego modelu, a za wzór karoserii posłużył większy brat – Phaeton. Producent kontynuował tradycję i Passat B6 dostępny był w nadwoziu typu sedan oraz kombi (Variant). Dopiero w 2008 roku na bazie auta powstała wersja fastback nazwana Volkswagen Passat CC. Do napędu klasycznego Passata służyły jednostki benzynowe o mocach od 116 do 250 KM oraz diesle o mocach od 100 do 170KM. Powstał też Passat R36 z silnikiem benzynowym o mocy 300 KM, ale ta wersja stanowiła jedynie procent sprzedaży. Volkswagen Passat B6 zdobył drugie miejsce w konkursie samochodu roku 2006. Volkswagen w 2009 roku przeprowadził drobny facelifting modelu, po którym dodano nowe materiały do wnętrza, a także więcej opcji wyposażenia dodatkowego. Produkcja Passata B6 zakończyła się po 5 latach w 2010 roku.
Przeczytaj poradnik zakupowy „Volkswagen Passat B6 – czy warto kupić?„
Wady
- defekty dwumasowego koła w silnikach 2.0 TDI
- awarie elektroniki sterującej w silnikach 2.0 FSI
- niska trwałość zawieszenia
- usterki elektryki pokładowej
Volkswagen Passat B6 występuje jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Variant). Wersja kombi (Variant) ma bagażnik o pojemności 603 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1730 l. W równie pokaźny bagażnik wyposażono wersję sedan oferującą 565 l bez możliwości powiększenia.
sedan
kombi
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1598 | 116/6000 | 155/4000 | R4 | 11,4 | 200 |
1.4 | 1390 | 122/6000 | 210/4000 | R4 | 10,5 | 201 |
2.0 | 1984 | 150/6000 | 200/3500 | R4 | 9,4 | 213 |
1.8 | 1798 | 160/6200 | 250/4200 | R4 | 8,6 | 220 |
2.0 | 1984 | 200/5100 | 280/5000 | R4 | 7,6 | 235 |
3.2 | 3168 | 250/6300 | 320/3750 | V6 | 6,9 | 246 |
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 | 1598 | 105/4400 | 250/2500 | R4 | 12,4 | 193 |
1.9 | 1896 | 105/4000 | 250/1900 | R4 | 12,1 | 188 |
2.0 | 1968 | 110/4200 | 250/1800 | R4 | 11,7 | 192 |
2.0 | 1968 | 120/4000 | 300/1800 | R4 | 11,0 | 195 |
2.0 | 1968 | 140/4000 | 320/2500 | R4 | 9,8 | 206 |
2.0 | 1968 | 170/4200 | 350/1800 | R4 | 8,6 | 223 |
Skrzynie biegów:
- 5 i 6-biegowa manualna
- 6 i 7-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
- AWD
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 7,5 |
1.4 | 6,6 |
2.0 150 KM | 8,2 |
1.8 | 7,6 |
2.0 200 KM | 7,9 |
3.2 | 10,1 |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 | 4,5 |
1.9 | 5,6 |
2.0 110 KM | 5,5 |
2.0 120 KM | 5,8 |
2.0 140 KM | 5,6 |
2.0 170 KM | 5,6 |
Na bazie Passata B6 powstała wersja fastback nazwana Volkswagen Passat CC. Samochód inspirowany był Mercedesem CLS i podobnie jak on łączył linię nadwozia typu sedan i coupe. Do napędu auta, Volkswagen przewidział najmocniejsze jednostki benzynowe i diesla.
Passat B6 występował również w wersji R36. Passat B6 R36 jest napędzany benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 3.6 V6. Jednostka ta generuje 300 KM mocy i rozpędza auto do 100 km/h w czasie 5,5 S, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.