Mazda może się cieszyć z coraz większego sukcesu sprzedażowego w Europie i Polsce. Czemu go zawdzięcza? Takim właśnie modelom jak Szóstka. W tym roku sedan i kombi przeszły lifting. W jego wyniku faktem stał się całkowicie nowy cennik. Ile trzeba zapłacić za auto z Japonii? Nieco ponad 100 tysięcy złotych. A to nie jedyna miła niespodzianka, która ukrywa się pod hasłem Mazda 6 cennik.
Mazda funkcjonuje w światowym segmencie D co najmniej od początku lat siedemdziesiątych. I choć początkowo model był nazywany 626, w roku 2002 Japończycy zdecydowali się na nowe nazewnictwo. Sedan, liftback lub kombi zostały nazwane po prostu Mazdą 6. Zmiana zwiastowała powiew świeżości, który pojawił się w gamie. A pierwszym jego elementem stała się dużo nowocześniejsza stylizacja. Auto porzuciło geometrię linii na rzecz obłości i dynamicznych wybrzuszeń. Posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę, bo szóstka z miejsca zaczęła być w Europie prawdziwym hitem sprzedaży!
Kolejny lifting po 7 latach. Co tak naprawdę dał?
Do tej pory Mazda 6 doczekała się trzech generacji. Model o oznaczeniu GJ choć został pokazany światu w roku 2012, był kilkukrotnie odświeżany. Przeszedł kolejny lifting w tym roku. W jego ramach projektanci dopracowali akcenty stylistyczne – np. zmienili wygląd przednich lamp i poprawili kilka aspektów designu kabiny pasażerskiej. Co niezwykle ważne, dłuższa stała się też lista wyposażenia standardowego. A na koniec, delikatnej modyfikacji doczekał się również silnik benzynowy.
Cennik Mazdy 6 startuje od 101 900 złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma zarówno wersję sedan, jak i kombi napędzaną silnikiem 2,0 SKYACTIV-G o mocy 145 koni mechanicznych. Najdroższy model jest wyceniony na 196 900 złotych. W tym przypadku kierowca dostanie auto w wersji wyposażenia SkyDREAM napędzane 2,2-litrowym dieslem o mocy 184 koni mechanicznych. Układ zostanie sparowany zarówno z czteronapędem, jak i 6-biegową, automatyczną skrzynią.
Mazda 6 cennik – wartości wydają się dobrze wyliczone!
Podstawowa Mazda 6 otrzymała rozsądnie wykalkulowaną cenę w segmencie D. Za podobne pieniądze kierowca może kupić np. Opla Insignię czy nawet przedliftingową wersję Volkswagena Passata. Japoński model ma jednak potężną zaletę, a jest nią bogate wyposażenie. Bez żadnej dopłaty kupujący otrzymuje szereg systemów bezpieczeństwa. Na liście znajduje się m.in. układ monitorujący martwe pole i ruch poprzeczny podczas cofania, utrzymujący pas ruchu, rozpoznający ograniczenia prędkości czy zapobiegający kolizjom przy małej prędkości.
Standardem w Mazdzie 6 jest również aktywny tempomat, wyświetlacz Head-up, czujnik deszczu i zmierzchu czy nawigacja satelitarna z 8-calowym ekranem dotykowym. W palecie silnikowej japońskiego auta występują trzy silniki. Podstawę stanowi 2-litrowy benzyniak SKYACTIV-G. Oferuje moc 145 lub 165 koni mechanicznych oraz jest parowany z przekładnią manualną i automatyczną. Silnik 2,5 SKYACTIV-G ma 194 konie mechaniczne, dzięki czemu osiąga pierwszą setkę w 8,1 sekundy. Diesel 2,2 SKYACTIV-D rozwija 150 lub 184 konie mechaniczne. Topowy wariant jest jedynym, który można sparować z napędem na cztery koła.