Historia Mercedes-Benz W221
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanMercedes W221 to następca modelu W 220. Oficjalna prezentacja tej generacji klasy S nastąpiła na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku. Porównując W221 do poprzednika nie sposób przeoczyć faktu, że stylistyka tego modelu została całkowicie zmieniona. Inspirowano się w tym wypadku większym i bardziej luksusowym Maybachem.
Auto, wzorem swojego poprzednika było dostępne ze standardowym i przedłużanym rozstawem osi (wersja Long). Na rynku północnoamerykańskim dostępna była wyłącznie dłuższa odmiana. Imponuje bardzo bogate wyposażenie. Na liście dodatków możemy znaleźć między innymi: aktywny tempomat, elektromechaniczny hamulec postojowy, asystenta jazdy nocą oraz system Pre-Safe (przygotowujący pasażerów i auto do nieuchronnej kolizji).
W W221, podobnie jak w poprzedniej generacji S-klasy nie montowano manualnych skrzyń biegów. Dostępne są wyłącznie dwie przekładnie automatyczne: 5 lub 7-biegowa.
W 2009 roku auto przeszło facelifting. Zmodyfikowano wówczas kształt zderzaków, a z przodu auta pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Kolejną nowością wprowadzoną w związku z odświeżeniem modelu było dołączenie do palety silników napędu hybrydowego.
W 2011 roku, po raz pierwszy w historii klasy S, wprowadzono 4-cylindrową jednostkę napędową – 2,1-litrowy silnik wysokoprężny.
Zalety
- Bardzo wysoki komfort podróżowania
- Bogate wyposażenie standardowe
- Bardzo dobre właściwości jezdne
Wady
- Awarie wtryskiwaczy i turbosprężarki w dieslach
- Problemy z filtrami DPF
- Usterki układu wspomagania
Nadwozie
Model W221 był oferowany przez Mercedesa wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan.
4-drzwiowy sedan (2005-2009)
4-drzwiowy sedan (2009-2013)
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.5 V6 (350) | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 7,3** | 250** |
3.5 V6 (350) 4MATIC | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 7,3** | 250** |
4.7 V8 (450) | 4663 | 340/6000 | 460/2700-5000 | V8/32 | 5,9** | 250** |
4.7 V8 (450) 4MATIC | 4663 | 340/6000 | 460/2700-5000 | V8/32 | 5,9** | 250** |
5.5 V8 (500) | 5461 | 388/6000 | 530/2800-4800 | V8/32 | 5,4** | 250** |
5.5 V8 (500) 4MATIC | 5461 | 388/6000 | 530/2800-4800 | V8/32 | 5,4** | 250** |
5.5 V12 (600) L | 5514 | 517/5000 | 830/1900-3500 | V12/36 | 4,6** | 250** |
6.0 V12 (65 AMG) L | 5980 | 612/4800 | 1000/2000-4000 | V12/36 | 4,4** | 250** |
6.2 V8 (63 AMG) | 6208 | 525/6800 | 630/5200 | V8/32 | 4,6** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 V6 (320 CDI BlueEFFICIENCY) | 2987 | 235/3600 | 540/1600 | V6/24 | 7,8** | 250** |
4.0 V8 (420 CDI) | 3996 | 320/3600 | 730/2200 | V8/32 | 6,6** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.5 V6 (350) (272KM) | 10,1** |
3.5 V6 (350) 4MATIC (272KM) | 10,6** |
4.7 V8 (450) (340KM) | 11,2** |
4.7 V8 (450) 4MATIC (340KM) | 11,6** |
5.5 V8 (500 (388KM) | 11,7** |
5.5 V8 (500) 4MATIC (388KM) | 12,1** |
5.5 V12 (600) L (517KM) | 14,3** |
6.0 V12 (65 AMG) L (612KM) | 14,8** |
6.2 V8 (63 AMG) (525KM) | 14,8** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.0 V6 (320 CDI BlueEFFICIENCY) (235KM) | 7,6** |
4.0 V8 (420 CDI) (320KM) | 9,4** |
Segment
FTyp nadwozia
4-drzwiowy sedanMercedes W221 to następca modelu W 220. Oficjalna prezentacja tej generacji klasy S nastąpiła na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku. Porównując W221 do poprzednika nie sposób przeoczyć faktu, że stylistyka tego modelu została całkowicie zmieniona. Inspirowano się w tym wypadku większym i bardziej luksusowym Maybachem.
Auto, wzorem swojego poprzednika było dostępne ze standardowym i przedłużanym rozstawem osi (wersja Long). Na rynku północnoamerykańskim dostępna była wyłącznie dłuższa odmiana. Imponuje bardzo bogate wyposażenie. Na liście dodatków możemy znaleźć między innymi: aktywny tempomat, elektromechaniczny hamulec postojowy, asystenta jazdy nocą oraz system Pre-Safe (przygotowujący pasażerów i auto do nieuchronnej kolizji).
W W221, podobnie jak w poprzedniej generacji S-klasy nie montowano manualnych skrzyń biegów. Dostępne są wyłącznie dwie przekładnie automatyczne: 5 lub 7-biegowa.
W 2009 roku auto przeszło facelifting. Zmodyfikowano wówczas kształt zderzaków, a z przodu auta pojawiły się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Kolejną nowością wprowadzoną w związku z odświeżeniem modelu było dołączenie do palety silników napędu hybrydowego.
W 2011 roku, po raz pierwszy w historii klasy S, wprowadzono 4-cylindrową jednostkę napędową – 2,1-litrowy silnik wysokoprężny.
Zalety
- Bardzo wysoki komfort podróżowania
- Bogate wyposażenie standardowe
- Bardzo dobre właściwości jezdne
Wady
- Awarie wtryskiwaczy i turbosprężarki w dieslach
- Problemy z filtrami DPF
- Usterki układu wspomagania
Model W221 był oferowany przez Mercedesa wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan.
4-drzwiowy sedan (2005-2009)
4-drzwiowy sedan (2009-2013)
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.5 V6 (350) | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 7,3** | 250** |
3.5 V6 (350) 4MATIC | 3498 | 272/6000 | 350/2400-5000 | V6/24 | 7,3** | 250** |
4.7 V8 (450) | 4663 | 340/6000 | 460/2700-5000 | V8/32 | 5,9** | 250** |
4.7 V8 (450) 4MATIC | 4663 | 340/6000 | 460/2700-5000 | V8/32 | 5,9** | 250** |
5.5 V8 (500) | 5461 | 388/6000 | 530/2800-4800 | V8/32 | 5,4** | 250** |
5.5 V8 (500) 4MATIC | 5461 | 388/6000 | 530/2800-4800 | V8/32 | 5,4** | 250** |
5.5 V12 (600) L | 5514 | 517/5000 | 830/1900-3500 | V12/36 | 4,6** | 250** |
6.0 V12 (65 AMG) L | 5980 | 612/4800 | 1000/2000-4000 | V12/36 | 4,4** | 250** |
6.2 V8 (63 AMG) | 6208 | 525/6800 | 630/5200 | V8/32 | 4,6** | 250** |
* Skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 V6 (320 CDI BlueEFFICIENCY) | 2987 | 235/3600 | 540/1600 | V6/24 | 7,8** | 250** |
4.0 V8 (420 CDI) | 3996 | 320/3600 | 730/2200 | V8/32 | 6,6** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.5 V6 (350) (272KM) | 10,1** |
3.5 V6 (350) 4MATIC (272KM) | 10,6** |
4.7 V8 (450) (340KM) | 11,2** |
4.7 V8 (450) 4MATIC (340KM) | 11,6** |
5.5 V8 (500 (388KM) | 11,7** |
5.5 V8 (500) 4MATIC (388KM) | 12,1** |
5.5 V12 (600) L (517KM) | 14,3** |
6.0 V12 (65 AMG) L (612KM) | 14,8** |
6.2 V8 (63 AMG) (525KM) | 14,8** |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.0 V6 (320 CDI BlueEFFICIENCY) (235KM) | 7,6** |
4.0 V8 (420 CDI) (320KM) | 9,4** |