Historia modelu
Segment
ETyp nadwozia
5-drzwiowy liftbackAudi A7 zaprezentowano po raz pierwszy w Monachium 26 lipca 2010 roku. Pierwsza generacja Audi A7 wymiarami jest zbliżona do modelu Audi A6. Konstrukcja A7 w dużym stopniu wykorzystuje aluminium oraz wysokowytrzymałą stal, dzięki czemu auto jest o ok. 20 proc. lżejsze w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji. Materiał ten posłużył do wykonania mi in. maski, dachu, paneli drzwi oraz wybranych elementów układu zawieszenia.
Styliści nadali modelowi A7 zdecydowanie sportowy charakter. Walor ten jest podkreślony przez krótki przedni zwis, wąskie reflektory oraz długą maskę. Sportowy rodowód podkreśla również mocno opadająca linia dachu z wyraźnie pochylonymi słupkami C.
W chwili debiutu Audi A7 przejęło sporo rozwiązań z większego modelu Audi A8. Na liście zastosowanych technologii znalazł się między innymi system Pre-sense. W razie wykrycia zagrożenia zapala on światła awaryjne, zamyka szyberdach okna i oraz napina wstępnie pasy bezpieczeństwa.
Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m in. reflektory biksenonowe, system Audi MMI Infotainment, czujnik deszczu i zmierzchu, spojler z tyłu auta, 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz system Audi Drive Select, pozwalający na zmianę zachowania auta. Kierowca, w zależności od bieżących potrzeb, może wybrać dynamikę, niskie spalanie, komfort lub zdefiniować własny styl w ramach trybu individual. Audi Drive Select wpływa na prace skrzyni biegów, układu zawieszenia oraz siłę wspomagania kierowniczego.
Z kolei w ramach wyposażenia opcjonalnego dostępne są takie elementy jak szklany dach, ogrzewanie postojowe, elektrycznie regulowane fotele, wyświetlacz Head-up, system Adaptive Cruise Control, reflektory diodowe w technologii Audi Matrix oraz dodatkowe pakiety stylistyczne i elementy dekoracyjne.
W 2014 przeprowadzono lifting modelu. Zmieniono wówczas wygląd atrapy chłodnicy oraz zderzaków. Reflektory LED stały się elementem wyposażenia standardowego. Modyfikacje nie ominęły również systemu Audi MMI Infotainment, który został rozbudowany o nowe opcje. Ponadto Audi odświeżyło paletę jednostek napędowych A7.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Sportowy charakter
- Szeroki wybór jednostek napędowych
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Wysokie koszty eksploatacji
Nadwozie
Audi A7 występuje jako 5-drzwiowy liftback. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 535, który w razie potrzeby można powiększyć do 1390 l.
5-drzwiowy liftback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI | 1984 | 252/5000 | 370/1600-4500 | R4/16 | 6,9** | 250** |
2.8 FSI | 2773 | 204/5250 | 280/3000-5000 | V6/24 | 7,9** | 235** |
2.8 FSI quattro | 2773 | 204/5250 | 280/3000-5000 | V6/24 | 8,3** | 235** |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 300/5250 | 440/2900-4500 | V6/24 | 5,6** | 250** |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 310/5500 | 440/2900-4500 | V6/24 | 5,6** | 250** |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 333/5300 | 440/2900/5300 | V6/24 | 5,3** | 250** |
4.0 TFSI quattro | 3993 | 420/5500 | 550/1400-5200 | V8/32 | 4,7** | 250** |
4.0 TFSI quattro | 3993 | 450/5800 | 550/1400-5700 | V8/32 | 4,6** | 250** |
4.0 TFSI quattro | 3993 | 560/5700 | 700/1750-5500 | V8/32 | 3,9** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 TDI | 2967 | 204/3250 | 400/1250-3500 | V6/24 | 7,4** | 235** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 204/3250 | 400/1250-3500 | V6/24 | 7,2** | 235** |
3.0 TDI clean diesel quattro | 2967 | 218/3250 | 500/1250-3000 | V6/24 | 6,8** | 239** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 245/4000 | 580/1750-2500 | V6/24 | 6,3** | 250** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 313/3900 | 650/1450-2800 | V6/24 | 5,3** | 250** |
3.0 TDI clean diesel quattro | 2967 | 272/3500 | 580/1500-3250 | V6/24 | 5,7** | 250** |
3.0 TDI clean diesel quattro | 2967 | 320/3900 | 650/1400-2800 | V6/24 | 5,2** | 250 |
3.0 TDI competition | 2967 | 326/4000 | 650/1400-2800 | V6/24 | 5,1** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 7-biegowa dwusprzęgłowa S tronic
- 8-biegowa automatyczna Tiptronic
- bezstopniowa Multitronic
Typ napędu:
- przedni
- quattro
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TFSI (252 KM) | 6,0 (skrzynia automatyczna) |
2.8 FSI (204 KM) | 7,4 (skrzynia automatyczna) |
2.8 FSI quattro (204 KM) | 8,0 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (300 KM) | 8,2 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (310 KM) | 8,2 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (333 KM) | 7,6 (skrzynia automatyczna) |
4.0 TFSI quattro (420 KM) | 9,6 (skrzynia automatyczna) |
4.0 TFSI quattro (450 KM) | 9,3 (skrzynia automatyczna) |
4.0 TFSI quattro (560 KM) | 9,8 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.0 TDI (204 KM) | 5,1 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (204 KM) | 5,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI clean diesel quattro (218 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (245 KM) | 5,9 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (313 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI clean diesel quattro (272 KM) | 5,2 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI clean diesel quattro (320 KM) | 6,1 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI competition (326 KM) | 6,1 (skrzynia automatyczna) |
Wersje specjalne
W 2012 roku zadebiutowała wersja RS7 z 4,0-litrowym silnikiem V8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym wynoszącym 700 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,9 s. Za przenoszenie mocy odpowiada automatyczna skrzynia Tiptronic.
Segment
ETyp nadwozia
5-drzwiowy liftbackAudi A7 zaprezentowano po raz pierwszy w Monachium 26 lipca 2010 roku. Pierwsza generacja Audi A7 wymiarami jest zbliżona do modelu Audi A6. Konstrukcja A7 w dużym stopniu wykorzystuje aluminium oraz wysokowytrzymałą stal, dzięki czemu auto jest o ok. 20 proc. lżejsze w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji. Materiał ten posłużył do wykonania mi in. maski, dachu, paneli drzwi oraz wybranych elementów układu zawieszenia.
Styliści nadali modelowi A7 zdecydowanie sportowy charakter. Walor ten jest podkreślony przez krótki przedni zwis, wąskie reflektory oraz długą maskę. Sportowy rodowód podkreśla również mocno opadająca linia dachu z wyraźnie pochylonymi słupkami C.
W chwili debiutu Audi A7 przejęło sporo rozwiązań z większego modelu Audi A8. Na liście zastosowanych technologii znalazł się między innymi system Pre-sense. W razie wykrycia zagrożenia zapala on światła awaryjne, zamyka szyberdach okna i oraz napina wstępnie pasy bezpieczeństwa.
Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m in. reflektory biksenonowe, system Audi MMI Infotainment, czujnik deszczu i zmierzchu, spojler z tyłu auta, 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz system Audi Drive Select, pozwalający na zmianę zachowania auta. Kierowca, w zależności od bieżących potrzeb, może wybrać dynamikę, niskie spalanie, komfort lub zdefiniować własny styl w ramach trybu individual. Audi Drive Select wpływa na prace skrzyni biegów, układu zawieszenia oraz siłę wspomagania kierowniczego.
Z kolei w ramach wyposażenia opcjonalnego dostępne są takie elementy jak szklany dach, ogrzewanie postojowe, elektrycznie regulowane fotele, wyświetlacz Head-up, system Adaptive Cruise Control, reflektory diodowe w technologii Audi Matrix oraz dodatkowe pakiety stylistyczne i elementy dekoracyjne.
W 2014 przeprowadzono lifting modelu. Zmieniono wówczas wygląd atrapy chłodnicy oraz zderzaków. Reflektory LED stały się elementem wyposażenia standardowego. Modyfikacje nie ominęły również systemu Audi MMI Infotainment, który został rozbudowany o nowe opcje. Ponadto Audi odświeżyło paletę jednostek napędowych A7.
Zalety
- Bogate wyposażenie standardowe
- Sportowy charakter
- Szeroki wybór jednostek napędowych
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Wysokie koszty eksploatacji
Audi A7 występuje jako 5-drzwiowy liftback. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 535, który w razie potrzeby można powiększyć do 1390 l.
5-drzwiowy liftback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI | 1984 | 252/5000 | 370/1600-4500 | R4/16 | 6,9** | 250** |
2.8 FSI | 2773 | 204/5250 | 280/3000-5000 | V6/24 | 7,9** | 235** |
2.8 FSI quattro | 2773 | 204/5250 | 280/3000-5000 | V6/24 | 8,3** | 235** |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 300/5250 | 440/2900-4500 | V6/24 | 5,6** | 250** |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 310/5500 | 440/2900-4500 | V6/24 | 5,6** | 250** |
3.0 TFSI quattro | 2995 | 333/5300 | 440/2900/5300 | V6/24 | 5,3** | 250** |
4.0 TFSI quattro | 3993 | 420/5500 | 550/1400-5200 | V8/32 | 4,7** | 250** |
4.0 TFSI quattro | 3993 | 450/5800 | 550/1400-5700 | V8/32 | 4,6** | 250** |
4.0 TFSI quattro | 3993 | 560/5700 | 700/1750-5500 | V8/32 | 3,9** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 TDI | 2967 | 204/3250 | 400/1250-3500 | V6/24 | 7,4** | 235** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 204/3250 | 400/1250-3500 | V6/24 | 7,2** | 235** |
3.0 TDI clean diesel quattro | 2967 | 218/3250 | 500/1250-3000 | V6/24 | 6,8** | 239** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 245/4000 | 580/1750-2500 | V6/24 | 6,3** | 250** |
3.0 TDI quattro | 2967 | 313/3900 | 650/1450-2800 | V6/24 | 5,3** | 250** |
3.0 TDI clean diesel quattro | 2967 | 272/3500 | 580/1500-3250 | V6/24 | 5,7** | 250** |
3.0 TDI clean diesel quattro | 2967 | 320/3900 | 650/1400-2800 | V6/24 | 5,2** | 250 |
3.0 TDI competition | 2967 | 326/4000 | 650/1400-2800 | V6/24 | 5,1** | 250** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 7-biegowa dwusprzęgłowa S tronic
- 8-biegowa automatyczna Tiptronic
- bezstopniowa Multitronic
Typ napędu:
- przedni
- quattro
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
2.0 TFSI (252 KM) | 6,0 (skrzynia automatyczna) |
2.8 FSI (204 KM) | 7,4 (skrzynia automatyczna) |
2.8 FSI quattro (204 KM) | 8,0 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (300 KM) | 8,2 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (310 KM) | 8,2 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TFSI quattro (333 KM) | 7,6 (skrzynia automatyczna) |
4.0 TFSI quattro (420 KM) | 9,6 (skrzynia automatyczna) |
4.0 TFSI quattro (450 KM) | 9,3 (skrzynia automatyczna) |
4.0 TFSI quattro (560 KM) | 9,8 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
3.0 TDI (204 KM) | 5,1 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (204 KM) | 5,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI clean diesel quattro (218 KM) | 6,8 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (245 KM) | 5,9 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI quattro (313 KM) | 6,4 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI clean diesel quattro (272 KM) | 5,2 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI clean diesel quattro (320 KM) | 6,1 (skrzynia automatyczna) |
3.0 TDI competition (326 KM) | 6,1 (skrzynia automatyczna) |
W 2012 roku zadebiutowała wersja RS7 z 4,0-litrowym silnikiem V8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym wynoszącym 700 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,9 s. Za przenoszenie mocy odpowiada automatyczna skrzynia Tiptronic.