Historia modelu
Segment
CTyp nadwozia
5-drzwiowy hatchbackProdukcja Alfy Romeo Giuletta rozpoczęła się pod koniec 2009 roku. Oficjalna prezentacja auta nastąpiła w trakcie targów samochodowych w Genewie w marcu 2010 roku, kiedy włoska marka obchodziła stulecie swojego istnienia. Za projekt nadwozia odpowiada Włoch Lorenzo Ramaciotti. Na etapie projektowym włoski koncern planował oznaczyć ten model jako „149”. Kolejną propozycją nazwy było „Milano”. Ostatecznie jednak zdecydowano się na nazwę „Giuletta”. Samochód powstał na płycie podłogowej „Compact”, nazywanej również „C-Evo” (jej wcześniejsza generacja była wykorzystywana w takich autach jak Fiata Stilo, Fiat Bravo oraz Lancia Delta – na potrzeby Giuletty dokonano modernizacji tej platformy kosztem ok. 100 mln euro).
W latach 2010-2015 auto było dostępne w dwóch wersjach: Progression i Distinctive. Ponadto kupujący mogli dokupić dwa pakiety: Premium i Sport. Wyposażenie Alfy Romeo Giuletta w wersji Progression obejmuje: elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy VDC (ang. (Vehicle Dynamic Control), układ DST (ang. Dynamic Steering Torque) poprawiający przyczepność, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego Q2, technologię Alfa DNA, pozwalającą na wybór trzech trybów jazdy: Dynamic, Normal i All-weather, 6 poduszek powietrznych, klimatyzacje ręczną, komputer pokładowy oraz 16-calowe felgi. Wersja Distinctive wzbogaca listę wyposażenia o następujące elementy: dwustrefową automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę, tempomat oraz felgi ze stopu lekkich metali.
W 2014 miał miejsce lifting Giuletty. Pojawiła się nowa generacja systemu multimedialnego Uconnect z 5 lub 6,5-calowym ekranem. Zmiany objęły również grill, nowe wzory felg aluminiowych. Oferta jednostek silnikowych wzbogaciła się o 2-litrowego diesla JTDM o mocy 150 KM i 380 Nm momentu obrotowego.
W 2016 miało miejsce kolejne odświeżenie modelu. Wprowadzono zmodernizowane logo Alfy Romeo oraz nową inskrypcję nazwy auta. Ponadto zmieniono nazewnictwo wersji wyposażenia na Giuletta, Giuletta Super oraz Giuletta Veloce (wcześniej Giuletta QV) i zaprezentowano nowe wzory felg i kolorów nadwozia. Zmodernizowane auto pokazano na salonie samochodowym w Genewie.
Auto w plebiscycie „European Car of the Year” w 2011 roku zajęło drugie miejsce. W latach 2010-2012 wyprodukowano około 200 tys. egzemplarzy Alfy Romeo Giuletta.
Zalety
- Atrakcyjna cena zakupu modeli używanych
- Szeroka paleta wersji silnikowych
Wady
- Usterki zaworów w silniku 1.4 TB MultiAir i wtryskiwaczy w 1,75 TBi
- Problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego
- Jakość wykończenia niektórych elementów wnętrza mogła być lepsza
Nadwozie
Alfa Romeo Giuletta dostępna jest jako 5-drzwiowy hatchback. Wielkość bagażnika to 350 l. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, przestrzeń ta wzrasta do 1045 l.
5-drzwiowy hatchback
Dane techniczne i wersje silników
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TB 16V | 1368 | 105/5000 | 206/1750 | R4/16 | 10,9* | 186* |
1.4 TB 16V | 1368 | 120/5000 | 206/1750 | R4 | 9,4* | 195* |
1.4 TB 16V MAIR | 1368 | 170/5500 | 230/2250 | R4 | 7,8* | 218* |
1.4 TB 16V MAIR | 1368 | 170/5500 | 230/2250 | R4 | 7,7** | 218* |
1750 TBI 16V | 1742 | 240/5500 | 340/1900 | R4/16 | 6,8** | 242** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 JTD 16V | 1598 | 105/4000 | 280/1500 | R4 | 11,3 | 185 |
2.0 JTD 16V | 1956 | 140/4000 | 320/1500 | R4 | 9,0* | 205* |
2.0 JTD 16V | 1956 | 170/4000 | 320/1500 | R4 | 8,0* | 218* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Spalanie
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TB 16V (105 KM) | 6,3 (skrzynia manualna) |
1.4 TB 16V ( 120 KM) | 6,4 (skrzynia manualna) |
1.4 TB 16V MAIR (170 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.4 TB 16V MAIR (170 KM) | 5,2 (skrzynia automatyczna) |
1750 TBI 16V (240 KM) | 7,6 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 JTD 16V (105 KM) | 4,4 (skrzynia manualna) |
2.0 JTD 16V (140 KM) | 4,5 (skrzynia manualna) |
2.0 JTD 16V (170 KM) | 4,7 (skrzynia manualna) |
Wersje specjalne
X
Segment
CTyp nadwozia
5-drzwiowy hatchbackProdukcja Alfy Romeo Giuletta rozpoczęła się pod koniec 2009 roku. Oficjalna prezentacja auta nastąpiła w trakcie targów samochodowych w Genewie w marcu 2010 roku, kiedy włoska marka obchodziła stulecie swojego istnienia. Za projekt nadwozia odpowiada Włoch Lorenzo Ramaciotti. Na etapie projektowym włoski koncern planował oznaczyć ten model jako „149”. Kolejną propozycją nazwy było „Milano”. Ostatecznie jednak zdecydowano się na nazwę „Giuletta”. Samochód powstał na płycie podłogowej „Compact”, nazywanej również „C-Evo” (jej wcześniejsza generacja była wykorzystywana w takich autach jak Fiata Stilo, Fiat Bravo oraz Lancia Delta – na potrzeby Giuletty dokonano modernizacji tej platformy kosztem ok. 100 mln euro).
W latach 2010-2015 auto było dostępne w dwóch wersjach: Progression i Distinctive. Ponadto kupujący mogli dokupić dwa pakiety: Premium i Sport. Wyposażenie Alfy Romeo Giuletta w wersji Progression obejmuje: elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy VDC (ang. (Vehicle Dynamic Control), układ DST (ang. Dynamic Steering Torque) poprawiający przyczepność, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego Q2, technologię Alfa DNA, pozwalającą na wybór trzech trybów jazdy: Dynamic, Normal i All-weather, 6 poduszek powietrznych, klimatyzacje ręczną, komputer pokładowy oraz 16-calowe felgi. Wersja Distinctive wzbogaca listę wyposażenia o następujące elementy: dwustrefową automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę, tempomat oraz felgi ze stopu lekkich metali.
W 2014 miał miejsce lifting Giuletty. Pojawiła się nowa generacja systemu multimedialnego Uconnect z 5 lub 6,5-calowym ekranem. Zmiany objęły również grill, nowe wzory felg aluminiowych. Oferta jednostek silnikowych wzbogaciła się o 2-litrowego diesla JTDM o mocy 150 KM i 380 Nm momentu obrotowego.
W 2016 miało miejsce kolejne odświeżenie modelu. Wprowadzono zmodernizowane logo Alfy Romeo oraz nową inskrypcję nazwy auta. Ponadto zmieniono nazewnictwo wersji wyposażenia na Giuletta, Giuletta Super oraz Giuletta Veloce (wcześniej Giuletta QV) i zaprezentowano nowe wzory felg i kolorów nadwozia. Zmodernizowane auto pokazano na salonie samochodowym w Genewie.
Auto w plebiscycie „European Car of the Year” w 2011 roku zajęło drugie miejsce. W latach 2010-2012 wyprodukowano około 200 tys. egzemplarzy Alfy Romeo Giuletta.
Zalety
- Atrakcyjna cena zakupu modeli używanych
- Szeroka paleta wersji silnikowych
Wady
- Usterki zaworów w silniku 1.4 TB MultiAir i wtryskiwaczy w 1,75 TBi
- Problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego
- Jakość wykończenia niektórych elementów wnętrza mogła być lepsza
Alfa Romeo Giuletta dostępna jest jako 5-drzwiowy hatchback. Wielkość bagażnika to 350 l. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, przestrzeń ta wzrasta do 1045 l.
5-drzwiowy hatchback
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TB 16V | 1368 | 105/5000 | 206/1750 | R4/16 | 10,9* | 186* |
1.4 TB 16V | 1368 | 120/5000 | 206/1750 | R4 | 9,4* | 195* |
1.4 TB 16V MAIR | 1368 | 170/5500 | 230/2250 | R4 | 7,8* | 218* |
1.4 TB 16V MAIR | 1368 | 170/5500 | 230/2250 | R4 | 7,7** | 218* |
1750 TBI 16V | 1742 | 240/5500 | 340/1900 | R4/16 | 6,8** | 242** |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Model | Pojemność skokowa [cm3] | Moc maksymalna [KM] przy obr./min | Maks. moment obrotowy [NM] przy obr./min | Układ cylindrów/ zawory | Przyspieszenie 0-100km/h | Prędkość maks.[km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.6 JTD 16V | 1598 | 105/4000 | 280/1500 | R4 | 11,3 | 185 |
2.0 JTD 16V | 1956 | 140/4000 | 320/1500 | R4 | 9,0* | 205* |
2.0 JTD 16V | 1956 | 170/4000 | 320/1500 | R4 | 8,0* | 218* |
* skrzynia manualna ** skrzynia automatyczna
Skrzynie biegów:
- 6-biegowa manualna
- 6-biegowa automatyczna
Typ napędu:
- przedni
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.4 TB 16V (105 KM) | 6,3 (skrzynia manualna) |
1.4 TB 16V ( 120 KM) | 6,4 (skrzynia manualna) |
1.4 TB 16V MAIR (170 KM) | 5,8 (skrzynia manualna) |
1.4 TB 16V MAIR (170 KM) | 5,2 (skrzynia automatyczna) |
1750 TBI 16V (240 KM) | 7,6 (skrzynia automatyczna) |
Model | Spalanie (średnie) |
---|---|
1.6 JTD 16V (105 KM) | 4,4 (skrzynia manualna) |
2.0 JTD 16V (140 KM) | 4,5 (skrzynia manualna) |
2.0 JTD 16V (170 KM) | 4,7 (skrzynia manualna) |