autofakty.pl

Rekordowa sprzedaż samochodów w marcu 2017!

rekord sprzedaży aut, sprzedaż samochodów, sprzedaż bije rekordy, rekord sprzedaży, polski rynek bije rekordy, PZPM, raport PZPM, rekordowy wynik, Polski rynek motoryzacyjny bije rekordy

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego nie ma wątpliwości, marzec zakończył się z najlepszym wynikiem w kwestii sprzedaży samochodów osobowych od 17 lat! W żadnym innym miesiącu tego stulecia salony nie znalazły nabywców na aż 49 429 pojazdów. Mamy nowy rekord sprzedaży aut!

Analitycy PZPM podsumowali wyniki zbytu fabrycznie nowych samochodów na rynku polskim w marcu 2017 roku. Wnioski brzmią wyjątkowo optymistycznie. Padł rekord sprzedaży aut w tym stuleciu! W ciągu 31 dni salony dealerskie opuściło 49 429 pojazdów. To stanowi wzrost o 26 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego oraz powoduje utrzymanie trendu wzrostowego, który trwa nad Wisłą już od 24 miesięcy z rzędu.

Rekordowa sprzedaż samochodów w marcu 2017 roku zdaniem specjalistów PZPM wynika z działania kilku czynników. Przede wszystkim wpływ ma utrzymująca się dobra sytuacja gospodarcza połączona z pozytywnymi nastrojami u konsumentów i przedsiębiorców. Poza tym wyniki zbytu pojazdów zostały podbite w wyniku finalizacji ofert związanych z wyprzedażą samochodów z zeszłego roku oraz dużym zainteresowaniem zakupami w polskich salonach wśród obcokrajowców.

Rekord sprzedaży aut – firmy nadal królują!

Marcowe wyniki sprzedaży fabrycznie nowych samochodów w prawie jednej trzeciej zostały wygenerowane przez klientów prywatnych. Konsumenci nabyli w sumie 15,3 tysiąca aut, generując tym samym wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 22,9 proc. Prawdziwym królem polskiego rynku pojazdów nadal pozostają jednak firmy. Klienci instytucjonalni mają 69 proc. udziału w rynku. Liczba ta przekłada się na sprzedaż na poziomie 34,1 tysiąca samochodów, co stanowi wzrost o 27,5 proc. względem marca 2016 roku.

W analizowanym okresie najchętniej wybieraną marką w Polsce stała się Skoda. Czeska firma zbyła 6130 pojazdów, generujący tym samym wzrost o 44,2 proc. Numerem dwa zestawienia jest Toyota. Japończycy sprzedali 5623 auta, co stanowi ilość o 44,4 proc. wyższą niż w roku ubiegłym. Trzecia pozycja przypadła Volkswagenowi. Niemiecki producent z wynikiem na poziomie 5540 samochodów, może pochwalić się wzrostem zainteresowania u kierowców na poziomie 24 proc.

Wielka trójka polskiego rynku motoryzacyjnego ma raczej stabilne pozycje. Aby się o tym przekonać, wystarczy sprawdzić wyniki sprzedaży samochodów czwartej w kolejności firmy – Opla. Niemcy choć zbyli o prawie 18 proc. więcej pojazdów niż w marcu 2016 roku, wygenerowali wynik na poziomie 3210 egzemplarzy. A to o 2330 aut mniej od trzeciego Volkswagena i 2920 aut mniej od pierwszej Skody. Dysproporcja jest na tyle duża, że Oplowi – który ma statystycznie rzecz biorąc największe szanse – ciężko będzie dorównać rywalom.

Klienci prywatni mają inny gust

Warto też zaznaczyć, że wolumen sprzedaży Skody w dużej mierze wypracowują firmy. W zestawieniu marek najchętniej wybieranych przez klientów prywatnych w Polsce w pierwszym kwartale roku 2017 czeska marka zajmuje dopiero trzecią pozycję. Co więcej, bardzo wiele traci w stosunku do pierwszej Toyoty i drugiego Opla.

PZPM znalazło również kilka ciekawostek w marcowych wynikach rynku motoryzacyjnego. Rekord sprzedaży aut dotyczy nie tylko marek popularnych czy premium, ale również napędów alternatywnych. Dla przykładu zbytych zostało aż 88 samochodów elektrycznych lub korzystających z technologii plug-in. Jeszcze lepiej wygląda zainteresowanie hybrydami. Ich zbyt osiągnął wartość 1467 pojazdów, co stanowi wzrost o prawie 78 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Exit mobile version