Jeśli ktoś planuje już wakacje i zastanawia się nad środkiem transportu, być może zainteresują go nadjeżdżające nowości rynkowe. Jeszcze tej wiosny w polskich salonach różnych marek pojawi się sporo ciekawych nowych modeli. Będzie w czym wybierać.
Jak zwykle nowy sezon motoryzacyjny na polskim rynku rozpoczął się podczas wystawy Poznań Motor Show. Choć jeszcze nie wszyscy liczący się na rynku pojawili się na wystawie, ale i tak było na co popatrzeć. Większość z zaprezentowanych w Poznaniu nowości pojawi się w sprzedaży jeszcze tej wiosny. Prezentujemy dziesiątkę najciekawszych nowości pierwszego półrocza A.D. 2017.
Nowe modele na polskim rynku – Top 10
Alfa Romeo Stelvio – nowości Alfy Romeo zawsze wzbudzają spore zainteresowanie. A jeśli jeszcze nowość ta pochodzi z segmentu SUV (po raz pierwszy w historii marki) to zainteresowanie jest podwójnie wysokie. Nowy model Alfy na polskim kosztować będzie od 169 700 zł, a premierowa edycja (już dostępna) z 280-konnym silnikiem kosztuje 232 500 zł.
Honda Civic – nie jest już tak kosmiczna jak ósma generacja modelu, ale wciąż cieszy oko świeżą stylistyką. Kompaktowa Honda kosztuje na polskim rynku od niecałych 70 tys. zł. Nie jest tanio, ale wrażenie robi długa lista wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa. Na topową, 320-konną odmianę Type R trzeba poczekać do drugiej połówki roku.
Hyundai i30 kombi – kompaktowe kombi wciąż cieszy się sporą popularnością na europejskim rynku. Dlatego też Hyundai liczy na spory sukces swojej tegorocznej nowości. I30 kombi to przede wszystkim potężny, ponad 600-litrowy bagażnik i ciekawa stylistyka nadwozia.
Nissan Micra – najmniejszy w ofercie Nissan nigdy swoją stylistyką nie urzekał. Teraz się to zmieniło. Właściwie ciężko powiedzieć, patrząc na nową Micrę i jej odważny design, że mamy do czynienia z Nissanem. Najtańsza odmiana modelu kosztuje niecałe 46 tys. zł, ale nie chcąc narzekać na kiepskie wyposażenie, warto wydać nieco ponad 50 tys. zł.
Opel Crossland X – modelu tego na próżno było szukać w Poznaniu, gdyż Opel nie pojawił się na tej wystawie. Nie oznacza to jednak, że nowy niemiecki crossover ma mniejsze szanse na sukces rynkowy. My mu wróżymy bardzo duże zainteresowanie. Cennik otwiera niewielki, 1,2-litrowy silnik benzynową z kwotą startową 59 950 zł.
Peugeot 5008 – duży SUV w ofercie francuskiej marki sporo czerpie od swego mniejszego kuzyna – modelu 3008, zdobywcy tytułu Car of the Year 2017. W porównaniu do poprzednika auto bardzo mocno się zmieniło. Na polskim rynku 5008 można nabyć już za 99 900 zł, ale porządnie wyposażone wersje zaczynają się od 110 tys. zł.
Suzuki Swift – małe Suzuki zawsze cieszyło się sporym wzięciem nad Wisłą. Japończycy liczą, że tak samo będzie z najnowszą odmianą modelu. Nowy Swift zbudowany został na nowej platformie, ale pod względem stylistycznym nawiązuje do swoich poprzedników. W polskich salonach nowy Swift kosztuje już od 47 900 zł
Seat Ibiza – piąta generacja małego Seata pod względem konstrukcyjnym bazuje na tych samych rozwiązaniach co nowe Polo czy Fabia. Zdecydowanie jednak przewyższa swoich kuzynów pod względem stylistycznym, nawiązując w tym temacie do większego Leona. Nowa Ibiza z podstawowym, litrowym silnikiem kosztuje od 48 900 zł.
Volkswagen Arteon – na wystawie w Poznaniu wzbudzał chyba największe zainteresowanie wśród zwiedzających. Arteon będzie teraz pełnił funkcję flagowego modelu Volkswagena, plasując się w cennikach powyżej Passata. A te startują na polskim rynku od kwoty 127 690 zł za podstawowy wariant z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM.
Volvo XC60 – po sukcesie XC90 również mniejszy SUV Volvo wydaje się być skazanym na sukces. XC60 całymi garściami czerpie z rozwiązań, jakie znamy już z nowej generacji rodziny „90”. Rolę podstawowej wersji będzie pełnić wersja wysokoprężna D4 o mocy 190 KM, która kosztuje 184 500 zł, a topowa, hybrydowa odmiana to wydatek co najmniej 273 300 zł.