autofakty.pl

Kia będzie kontynuować elektryczną ekspansję. W tym roku pojawi się nowy Soul EV

nowa Kia Soul EV

Rok 2018 będzie kolejnym czasem ważnych premier w gamie Kii. Marka już pokazała nowego Cee`da – swój rynkowy hit, a w dalszej części roku szykuje się prezentacja nowej Kii Soul EV. Co wiadomo o elektrycznym hatchbacku z Korei? Na razie Koreańczycy starają się limitować dostępne informacje. Znany jest jedynie ogólny zarys koncepcji pojazdu oraz podstawowe informacje dotyczące układu napędowego. Sprawdźcie czego się spodziewać.

Podstawą nowej Kii Soul EV powinna się stać platforma podłogowa przygotowana dla Hyundaia Kony Electric i Kii Niro EV. Jako że w dużej mierze była ona formatowana pod kątem pojazdu o napędzie elektrycznym, powinna zminimalizować ograniczenia przestrzenne związane m.in. z lokalizacją pokładowych akumulatorów. A jeżeli o akumulatorach już mowa, wszystko wskazuje na to, że Koreańczycy zastosują w aucie baterie o pojemności 39,2 kilowatogodziny. Na jaki zasięg przekłada się taka wartość? Według zakulisowych informacji Soul EV powinien pokonać na w pełni naładowanym zasobniku prądu nawet 300 kilometrów. To wartość o połowę wyższa niż w modelu dostępnym obecnie w salonie.

Nowy model może otrzymać dwa warianty baterii

Na blisko 40-kilowatowej baterii oferta trzeciej generacji Kii Soul EV może się jednak nie zakończyć. Ponoć jest szansa na jeszcze większy akumulator. W kuluarach świata motoryzacyjnego mówi się bowiem o tym, że model mógłby opcjonalnie być wyposażany w baterię o pojemności 64 kilowatogodzin. Dokładnie taki zestaw zasobników energii będzie oferowany m.in. w topowej wersji Hyundaia Kony Electric. Kierowcy oczekują jeszcze jednej innowacji od Kii. Chcą, aby nowy Soul EV przeszedł wreszcie ze standardu ładowania CHAdeMO na nowocześniejszy CCS.

Na razie Koreańczycy nie chcą podawać oficjalnej daty premiery trzeciej generacji Kii Soul. Za kulisami mówi się jednak o tym, że model mógłby zostać pokazany w drugiej połowie roku 2018. Czyżby mowa była o paryskich targach motoryzacyjnych zaplanowanych na październik? Kilka tygodni później Kia powinna zaprezentować wersję elektryczną. Tak ukształtowany termin premiery sprawia, że jest szansa na to, aby pierwsze auta trafiły do nowych właścicieli jeszcze w tym roku.

Nowa Kia Soul EV podbije sukces sprzedażowy poprzednika

Druga generacja Kii Soul EV zadebiutowała w roku 2014. Model czerpie siłę napędową z silnika elektrycznego o mocy 110 koni mechanicznych. Moment obrotowy jednostki sięga 285 Nm. A wartość ta pozwala autu na osiągnięcie pierwszej setki już w 12 sekund. Hatchback korzysta z pokładowych akumulatorów litowo-jonowych. Ich pojemność gwarantuje Kii maksymalny zasięg na poziomie nieco ponad 200 kilometrów.

Elektryczna Kia Soul cieszyła się do tej pory sporym zainteresowaniem. Między rokiem 2014 a styczniem roku 2018 tylko w samych Stanach Zjednoczonych Koreańczycy sprzedali 5 400 egzemplarzy auta. W tym samym czasie europejskie salony opuściło 6770 sztuk, przy czym 3853 auta kupili sami Niemcy! W skali całego rynku motoryzacyjnego wolumen sprzedaży Soul EV nie jest powalający. Nie można jednak zapominać o tym, że mówimy o niszy. A w tej perspektywie zainteresowanie modelem można uznać za naprawdę zadowalające. Koreańczycy z pewnością liczą na to, że nowa generacja Kii Soul EV dodatkowo podbije ten sukces, a tym samym ustabilizuje pozycję firmy na globalnym rynku samochodów elektrycznych.

Exit mobile version