autofakty.pl

Top 10 w Polsce – Najczęściej kupowane auta w Polsce w roku 2015

Najczęściej kupowane auta w Polsce w roku 2015 | autofakty.pl

Rok 2015 to już historia. Branża motoryzacyjna odniosła swoje sukcesy. Przyjrzyjmy się teraz, którzy producenci samochodów pozyskali najwięcej klientów w roku 2015 nad Wisłą.

Najważniejsza informacja to wzrost liczby rejestracji pojazdów w Polsce w stosunku do roku 2014 o ponad 30 tys. Fakt ten ma dwie strony: większe zatłoczenie na drogach vs. satysfakcja z podniesienia komfortu życia. Najważniejsze, by jeździć rozważnie, dbając o bezpieczeństwo swoje i innych podróżujących.

Co kupowali klienci indywidualni?

Twarde dane pokazują ponad 400 tys. zarejestrowanych, nowych pojazdów w 2015 r. w naszym kraju, dotyczą one wszystkich województw oraz wszystkich marek i modeli aut. Ci, którzy śledzą wyniki ogólne na przestrzeni ostatnich lat, nie mogą być zaskoczeni.

Skoda i Volkswagen są kupowane przez Polaków najczęściej.

Klienci indywidualni decydują się też na Ople i Toyoty, dzięki czemu w globalnym ujęciu Toyota zajmuje trzecie miejsce w rankingu sprzedaży. Zyskała prawdopodobnie na zdecydowanej akcji wyprzedażowej prowadzonej w ostatnich miesiącach roku. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszył się Ford – jednak niemało, gdyż ponad 30 tys. osób pozyskało w 2015 r. auto właśnie tej marki. Tuż za nim plasują się Renault, Fiat i Kia. Pierwszą dziesiątkę zamykają Hyundai i Peugeot.

Co wybierali klienci flotowi?

Mówi się czasem, że klienci flotowi ratują rynek motoryzacyjny.Odczuli to dostawcy Mercedesów i Dacii – łącznie ponad 20 tys. modeli tych producentów trafiło w ubiegłym roku do firm i instytucji. Wytwórcy prześcigają się w propozycjach dla kierowców. Z uwagi na to, że utrzymanie wszystkich samochodów w ciągłej gotowości do pracy jest kluczowe liczy się niezawodność, solidność wykonania i gwarancja serwisu – pewnie dlatego największe zaufanie nabywców zdobyła Skoda. Podobnie jest w przypadku klientów indywidualnych. Lider ten sam. Inaczej jednak, co może dziwić, wypada Volskwagen. Czyżby ceny jego poszczególnych modeli decydowały o wyborze większości Polaków? Co prawda w top 10 w ujęciu ogólnym marki Nissan nie widać, indywidualnych nabywców nie zabrakło – gigant z Japonii odnotował ponad 5 tys. nowych użytkowników pojazdów.

Konkretne modele

Prym wiedzie Skoda Octavia, ale niewiele brakuje Volkswagenowi Golfowi, by ją wyprzedzić. Może ten rok okaże się dla niego łaskawszy. Trzecie miejsce przypadło Fabii, zatem znów Skoda. W pierwszej dziesiątce jest jeszcze jeden jej model – Rapid.

Jeden z czterdziestu nabywców rejestrował Opla Astrę, która była w minionym roku bardziej popularna od Toyoty Yaris czy Auris.

Słabiej też wypadła sprzedaż Forda Focusa, a tak lubiany i szanowany w naszym kraju Volkswagen Passat zajmuje w top 10 ostatnie miejsce.

Porównanie 

Porównując zakupy dokonywane przez klientów flotowych i indywidualnych, można zaobserwować, że nowe samochody trafiły w 2015 r. w większości do firm i instytucji, obrazuje to chociażby wynik liderów: flota wybierała najczęściej Skodę Octavię (11.624 klientów), indywidualni nabywcy – Skodę Fabię (5.290 klientów).

Volkswagen Golf zdobył wysokie uznanie zarówno w jednej, jak i w drugiej grupie. Opel, mimo odnotowanej dosyć wysokiej, jednostkowej sprzedaży trzech modeli: Corsa, Mokka, Astra, nie decydując się na ekspansywną sprzedaż, na pewno stracił, nie wykorzystując możliwości rynkowych. Toyota, w odróżnieniu, zyskała, wyprzedzając tym samym niemieckiego producenta. Yarisy i Aurisy były popularne nad Wisłą szczególnie przed zakończeniem roku.

Reasumując, liderem w Polsce niezmiennie jest, jak na razie, Skoda – to najczęściej wybierana przez klientów flotowych i indywidualnych marka samochodów.

W 2015 r. firmy najchętniej decydowały się na Skodę Octavię, a najbardziej popularna wśród obywateli była nowa Skoda Fabia.

Dane pochodzą z CEP via carmarket.com.pl

Exit mobile version