autofakty.pl

Kosiarka Hondy pobiła… rekord prędkości Guinnessa!

kosiarka hondy, kosiarka honda, Honda Mean Mower V2, Honda Mean Mower, rekord prędkości, rekord prędkości guinnessa, rekord guinnessa

Fot. Materiały prasowe Honda

Marzeniem każdego posiadacza domku jednorodzinnego jest kosiarka przypominająca niewielki traktor. Czemu? Jazda nią jest po prostu wygodna. A teraz za sprawą nowego modelu pokazanego przez Hondę również piekielnie szybka! Honda Mean Mower pobiła właśnie światowy rekord prędkości Guinnessa polegający na jazdą kosiarką. Pojazd osiągnął 161 km/h w zaledwie… 6,29 sekundy.

Kosiarka kojarzy się przede wszystkim z hałaśliwym silnikiem i powolną jazdą po trawniku. Honda Mean Mower V2 wyłamuje się jednak z tego schematu. To prawdziwy potwór prędkości, w którym pełnię możliwości będą w stanie wykorzystać jedynie naprawdę odważni! Kosiarka Hondy udowodniła to ostatnio na torze Dekra Lausitzring pod Dreznem – za jej kierownicą zasiadła Jess Hawkins, która ma doświadczenie w wyścigach kartingowych. Pojazd osiągnął 242,99 km/h, przy czym przyspieszenie do 161 km/h zajęło mu zaledwie 6,29 sekundy. Wyniki były na tyle niesamowite, że zostały wpisane do księgi rekordów Guinnessa.

Kosiarka Hondy – litr pojemności, 200 KM i 69 kg wagi

Skąd w kosiarce Hondy taka szybkość? Mean Mower V2 jest wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 zapożyczony wprost z motocykla CBR1000RR Fireblade SP. To oznacza 200 koni mechanicznych i możliwość zakręcenia silnika aż do 13 000 obr./min. Przy masie na poziomie zaledwie 69,1 kilograma, kosiarka oferuje dużo lepszy stosunek mocy do masy nawet od… Bugatti Chirona! A to nie koniec opisu technologicznego. Honda Mean Mower jest potworem prędkości, ale nadal jest w stanie kosić trawę. Posiada dwa silniki elektryczne, które obracają ostrzami wykonanymi z włókna węglowego.

Obecny rekord prędkości nie jest jedynym, który zdobyła kosiarka Hondy. Mean Mower już w roku 2014 dokonał podobnego wyczynu. Wtedy pojazd był oparty o identyczną jednostkę napędową i tak naprawdę stał się bazą do prac nad obecną wersją V2.

Exit mobile version